شناسهٔ خبر: 54301275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پاسخ فدراسیون فوتبال به کنایه ستاره‌های تیم ملی

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی پس از لغو بازی با کانادا ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد جواد پاینده درباره اعلام نگرانی  سردار آزمون و مهدی طارمی با انتشار یک استوری درباره وضعیت آماده سازی تیم ملی و زمان آغاز اردوی این تیم در قطر اظهار داشت: هفته گذشته اعلام کردیم با نظر اسکوچیچ اردوی تیم ملی از ۹ خرداد آغاز خواهد شد. همه بازیکنان هم در جریان این موضوع هستند و سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هفته گذشته این زمان را اعلام کرد‌ اما شاید آنها تصور کرده‌اند با توجه به لغو بازی با کانادا، زمان اردو هم تغییر کرده است.

وی ادامه داد: پیش از این وقتی زمان شروع اردو را اعلام کردیم به بازیها اشاره ای نشده بود اما گفتیم اردو همزمان با پایان لیگ از ۹ خرداد آغاز خواهد شد. مهدی طارمی اکنون در تهران است و سردار آزمون همراه تیمش در مکزیک حضور دارد. طبق پیشبینی های صورت گرفته قرار بود از همان جا برای دریافت ویزا اقدام کرده و به کانادا بیاید اما اکنون او، امیر عابدزاده و علیرضا جهانبخش، مستقیم به دوحه می‌آیند و به اردوی تیم ملی ملحق خواهند شد. سایر اعضای تیم ۹ خرداد در اردو حضور پیدا خواهند کرد تا با انجام شدن مقدمات سفر به قطر بروند. برنامه فعلی ما این است که دهم این عازم دوحه شود.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات برای برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی، گفت: خیلی از دوستان می‌گویند چرا تا این اندازه زمان از دست رفته است. اسکوچیچ ابتدا دوست نداشت با هیچ یک از تیم‌های آفریقایی بازی کنیم و این موضوع به دلیل هم گروه نبودن با تیم‌های این قاره منطقی بود اما از این زاویه که با توجه به برگزاری لیگ‌ ملت‌های اروپا، هیچ گزینه ای از این قاره وجود ندارد و شرایط تیم‌های کونکافاف هم به شکل خاصی نیست، نظر او هم جلب شد تا با ۳-۲ تیم آفریقایی و چند گزینه دیگر مذاکره کنیم.

پاینده درباره اینکه آیا تیم ملی در قطر باید تدارکاتی خواهد داشت، توضیح داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم و همه سعی ما برای رسیدن به هماهنگی هستیم. با ۶-۵ کشور در حال مذاکره هستیم که ۳-۲ کشور موافقت اولیه خود را اعلام کردند و مشغول تنظیم برنامه‌های شان هستند. به صورت مثال سنگال از بازی با ما در سپتامبر استقبال کرده است. حتی خود کانادا پیشنهاد داد شهریور در قطر بازی کنیم اما اسکوچیچ وقتی دید امکان برگزاری سه بازی در خرداد در کانادا وجود دارد، پیشنهاد کرد ابتدا این بازی را انجام بدهیم.

وی در خصوص جلسه روز گذشته اسکوچیچ و میرشاد ماجدی و دلخوری سرمربی تیم ملی پس از لغو بازی با کانادا که آن را با انتشار یک استوری اعلام کرد حواس فدراسیون به تیم ملی نیست، پاسخ داد: جلسه خوبی برگزار شد و دو طرف خیلی صریح و شفاف با هم صحبت کردند. اسکوچیچ نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی دارد. اسکوچیچ صریح نگفت حواس فدراسیون به تیم ملی نیست. یکی از بخش های صبحت روز گذشته ماجدی به اسکوچیچ همین بود. به او گفت چندین بار با هم جلسه گذاشته و مشترک درباره شرایط همه تیم‌ها صحبت کردیم. بحثی نبود که اسکوچیچ در جریان نباشد‌. از ما برگزاری بازی با کانادا را خواستی و ما هم اقدام کردیم‌. به یک ماه قبل بازگردیم. اگر قرارداد فدراسیون کانادا را نمی‌پذیرفتیم، اسکوچیچ، رسانه ها، مردم حق گلایه نداشتند و نمی‌گفتند چرا سراغ برگزاری بازی نرفتید؟

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره شرایط بند فسخ قرارداد بازی با کانادا، گفت: با خیلی از دوستان حقوقی صحبت کردم و روز گذشته هم نصیرزاده، مصاحبه مفصلی داشت. نظر بخش اعظمی از دوستان ما در حوزه حقوق بین الملل این است که عدد فسخ قرارداد را به صورت معمول در چنین قراردادهایی نمی‌بینید. به این دلیل که زمان، نحوه و اینکه کدام طرف قرارداد را فسخ کرده است، در تعیین میزان غرامت اهمیت دارد. زمانی سه ماه قبل از بازی قرارداد را فسخ می‌کنید که میزان خسارت و غرامت مربوط به آن بسیار کمتر از زمان نزدیکی به بازی است که فسخ کردن در آن زمان، خسارت مادی و معنوی بیشتری به همراه دارد.

پاینده ادامه داد: وقتی فدراسیون کانادا فرصت برگزاری بازی در فیفادی را از ما گرفته است، باید این بخش را مازاد بر خسارت مادی مثل خرید بلیت مطالبه کنیم. در صحبتی که با کارشناسان حقوقی داشتم اعتقاد اکثر دوستان، بردن پرونده به دادگاه CAS است. پیگیری کار را به متخصصان حقوقی می‌سپاریم و وزارت ورزش هم با ما تعامل و همکاری دارد. برخی کارشناسان حقوق بین الملل و وکلای متخصص در این مورد به صورت جدی به ما کمک خواهند کرد. نکته موجود این است که باید در این قرارداد به تمام خسارت های مادی و معنوی خود نگاه کنیم. تعیین مبلغ خسارت مادی امکانپذیر است. مبلغی که برای دریافت ویزا، بلیت و ... هزینه کرده ایم جزو خسارت مادی است.

وی درمورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال برای این مسائل حدود ۲۰ هزار دلار هزینه کرده است، توضیح داد : به صورت دقیق نمی‌توانم بگویم زیرا باید دقیق بررسی شود‌. این موضوع در مراحل رسیدگی به شکایت ما تاثیرگذار است و نباید درباره اش اظهار نظر کنم اما مبالغ خسارت معنوی قرارداد به این شکل قابل بررسی نیست زیرا دو فرصت طلایی فیفادی را در این مقطع از دست دادیم‌. البته در طرف مقابل فدراسیون کانادا به صراحت به موضوع جغرافیای سیاسی اشاره کرده و قبول مسئولیت می‌کند‌. همین رییس فدراسیون شان هفته قبل مصاحبه کرده و گفت بازی هیچ ربطی به مسایل سیاسی ندارد و یک رقابت ورزشی است‌. برهمین اساس باید با قاطعیت به این پرونده ورود کنیم. شانس کمی هم نخواهیم داشت.

پاینده درباره تماس فرهاد مجیدی با حمید استیلی  برای در اختیار داشتن ملی پوشان استقلال در جشن قهرمانی این تیم و اینکه آیا اسکوچیچ با این موضوع موافقت کرده است، گفت: تا جایی که من در جریان هستم، ما اسکوچیچ شرایط باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی را درک می‌کنیم اما او هم از پرستیژ، نظم و انضباط اردوی تیم ملی باید مراقبت کند. قرار است از ۹ خرداد، اردوی تیم ملی آغاز شود. تا کنون تصمیم قاطع سرمربی تیم ملی که فدراسیون هم از آن حمایت می‌کند این است که چنین اتفاقی شدنی نیست. مگر اینکه تصمیمش تغییر کند‌.

وی درمورد اینکه با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی در هتل المپیک و بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان ، آیا این امکان وجود ندارد که ملی پوشان این تیم برای ساعاتی از اردو خارج شوند زیرا مجیدی اعلام کرده به آنها بازی نخواهد داد، گفت: من مستقیم با مجیدی در این خصوص صحبت نکرده‌ام اما چنین چیزی را شنیده ام نگرانی اسکوچیچ درمورد انضباط اردوی تیم ملی است.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه چرا محمد حسین کنعانی زادگان با وجود محرومیت به اردوی تیم ملی دعوت شده است، گفت: او طبق آخرین حکم کمیته استیناف دو جلسه از همراهی تیم ملی در بازی های دوستانه محروم است اما صلاحدید کادرفنی بر این است در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد. محرومیتی برای حضور در اردو ندارد.

پاینده درخصوص زمان صدور رای پرونده بازی تراکتور و پرسپولیس، عنوان کرد: چند بار این موضوع را اطلاع رسانی کردیم. در چند مرحله جلساتی برگزار شد اما یک جلسه باقی مانده است. باید تمام افراد موردنظر کمیته انضباطی در جلسه حضور پیدا کرده و توضیحات خود را ارائه کنند. هر زمان تحقیقات تکمیل و رسیدگی انجام شود آن را اعلام خواهند کرد. من نشنیده ام کمیته انضباطی گفته باشد رای تا پنجشنبه اعلام می‌شود اما باید روند رسیدگی کامل بشود تا پس از آن رای اعلام شود.

وی در گفت و گو با برنامه سلام صبح به خیر، درمورد مسائل مطرح شده مبنی بر احتمال برگزاری بازی تیم ملی با اروگوئه و پاراگوئه، پاسخ داد: این دو کشور جزو گزینه های ما بودند و هنوز هم یک تیم گزینه هست و مذاکرات اولیه هم با آن انجام شده است اما باید به نتیجه نزدیک و جدی‌تری برسیم تا درموردش اطلاع رسانی کنیم.

 

نظر شما