شناسهٔ خبر: 54301222 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حیدری در گفتگو با مهر:

ستاره در فوتبال ایران وجود ندارد/ خشونت برای تیم‌ها عادی شده است

کارشناس فوتبال با بیان اینکه لیگ امسال کیفیت خوبی نداشته است، گفت: یکی از دلایل خوب نبودن فوتبال ما نبود ستاره‌ها در زمین است.

صاحب‌خبر -

هاشم حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لیگ امسال نسبت به فصل گذشته پیشرفتی داشته است یا خیر؟ گفت: باید صادقانه صحبت کنیم، انتظار پیشرفت بیشتری از فوتبالمان داریم اما متأسفانه شرایطی در فوتبال ما وجود دارد که این امر امکان‌پذیر نیست.

این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: نبود امکانات، کیفیت بد زمین‌های چمن و نبود ستاره‌ها در فوتبال ما باعث شده تا پیشرفت بالایی نداشته باشیم. همچنین تیم‌ها محتاط عمل می‌کنند و سرمربی‌ها نتیجه‌گرا شده چون از این می‌ترسند که با دو یا سه شکست، آنها را از سرمربیگری برکنار کنند.

مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال و پاس ادامه داد: بنابراین همه به فکر کسب نتیجه و امتیاز هستند تا موقعیت خود را حفظ کنند. ما شاهد فوتبال زیبایی از تیم‌های خودمان نبوده‌ایم. بعید می‌دانم در طول فصل شاهد بازی‌های زیادی باشیم که در آن چهار یا پنج گل رد و بدل شده باشد. باید احتیاط بیش از حد و نتیجه‌گرایی را کنار بگذاریم تا بتوانیم شاهد پیشرفت فوتبال کشورمان باشیم.

کارشناس فوتبال در مورد اتفاقات ناخوشایندی که در دیدار تراکتور و پرسپولیس رخ داد، گفت: باید ببینیم چه چیزی به هواداران داده‌ایم که انتظارات زیادی از آنها داریم. مسیر طولانی، هزینه‌های سنگین و نبود امکانات کافی باعث خواهد شد تا تماشاگری که به ورزشگاه می‌آید، فشار عصبی زیادی پیدا کند و تنها جایی که می‌تواند خود را به راحتی تخلیه کند، ورزشگاه است. مسئله خشونت کم‌کم برای ما در حال عادی شدن است. به طور مثال در رانندگی همیشه سعی می‌کنیم رفتارهای غیرحرفه‌ای از خود نشان دهیم.

وی گفت: سنگ‌پرانی‌ها در تبریز فوق‌العاده خطرناک بود. شاید اگر یکی از آنها به سر بازیکنان یا عکاسان کنار زمین می‌خورد، اتفاق ناگواری رخ می‌داد و چند خانواده دچار مصیبت می‌شدند بنابراین بهتر است قبل از شروع هر لیگ، برنامه‌های آموزشی را در این خصوص اختصاص دهیم و مردم را بیشتر با قانون آشنا کنیم تا بتوانیم شاهد فوتبال زیبا و عاری از صحنه‌های زشت باشیم.

نظر شما