شناسهٔ خبر: 54301168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رضایی: نه من و نه بقیه مربیان بله قربان‌گو نبودیم/ افضلی نان بازویش را بخورد

نایب رئیس پیشین فدراسیون کشتی در واکنش به مصاحبه اخیر ملی‌پوش سابق گفت که بهتر است او نان بازویش را بخورد و در شروع کار مربیگری از این ادبیات استفاده نکند.

صاحب‌خبر -

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در واکنش به صحبت‌های اخیر رضا افضلی و انتقاد از مربیانی که با رسول خادم کار می‌کردند، اظهار داشت: اندازه همه در کشتی مشخص است، چیزهایی که افضلی مطرح کرده اصلا نیاز به بحث ندارد. شما یک فرصت طلایی داشتی که صاحب مدال جهانی شوی و از این فرصت استفاده نکردی. حالا کم‌کاری خودت را گردن کادرفنی وقت انداخته‌ای. نه من و نه بقیه مربیان بله قربان‌گو نبودیم. این اصطلاح زشتی است که این آقایان برای توجیه مسائل خودشان آن را به کار می‌برند.

وی افزود: به رضا افضلی توصیه می‌کنم نان بازوی خودش را بخورد. تو هنوز جوانی و در کار مربیگری هم خیلی جوانی. با این روحیات، به نظر من در بحث مربیگری هم زیاد موفق نخواهی بود چراکه اصلی‌ترین اصل در این کار، احترام به پیشکسوت و مربیان است، خصوصا در مورد کادری که دیگر رأس کار نیست. این ادبیات زشت است. اینگونه صحبت کردن بدترین ایراد یک مربی از نظر شخصیتی است.



رضایی در مورد اینکه افضلی گفته است برای کسب مجوز حضور در انتخابی تیم ملی با علیرضا رضایی هم تماس گرفته است، گفت: من یادم نمی‌آید در زندگی‌ام کسی با من تماس گرفته باشد و جوابش را نداده باشم. اصلا چنین چیزی را در خاطر ندارم.

نایب رئیس و مدیر سابق تیم‌های ملی درخصوص اینکه عضو پیشین تیم ملی گفته است بعد از ناکامی‌اش در جهانی، کادرفنی تیم ملی با او صحبت نکرده، خاطرنشان کرد: اگر کادرفنی با او بعد از کشتی‌ها صحبت نکرده باشند، به خاطر کشتی بدی بوده که گرفته است. به خاطر اینکه به کمتر از خودش باخته است. تو در آن شرایط باید صاحب مدال جهانی می‌شدی، اول خودت از این ناکامی متضرر شدی. البته که اگر هم کسی با او حرف نزده، در ارتباط با من نبوده و هیچ وقت اینطور نبوده‌ام.

نایب قهرمان المپیک 2004 آتن همچنین تاکید کرد: در مورد اینکه به افضلی سهمیه داده نشده هم این قانون بود. درست مثل امروز که هر کسی در مسابقات قهرمان کشوری غایب بود، نتوانست سهمیه جام تختی را بگیرد. او به هر دلیلی، یا کشتی نگرفت و یا باخت، سهمیه جام تختی را نگرفت. الان هم کسی خارج از چرخه عمل کند مشخص است که شانسش را از دست می‌دهد. این چیز پیچیده‌ای نیست و تقصیر خودش بوده که سهمیه نگرفته است. اگر در مسابقه شرکت می‌کرد به چرخه و یا همان فرآیند راه پیدا می‌کرد. شما در جهانی باختی، مثل امروز، باید در کشوری کشتی می‌گرفتی و در غیر این صورت شانس حضور در مرحله بعدی انتخابی را از دست دادی، حالا 60 تا هیئت هم زنگ بزنند، این فرصت را از دست داده‌ای.

علیرضا رضایی در خاتمه گفت: مربی باید الگو باشد، این مظلوم نمایی خوب نیست. البته اینها خیلی هم تقصیر ندارند، این جوی هست که حکمفرماست، اما هر کسی که می‌خواهد کار بکند، بهتر است که نان بازویش را بخورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما