شناسهٔ خبر: 54300425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مراسم بزرگداشت استاد باستان شناسی برگزار می شود

فاطیما کریمی

مراسم نکوداشت یوسف مجیدزاده استاد باستان‌شناسی ایران همراه با رونمایی از کتاب سپهر مجد با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان باستان‌شناسی همراه خواهد بود ساعت ۱۴ روز دوشنبه نهم خرداد در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

«کتاب سپهر مجد؛ باستان‌شناسی دنیای ایرانی و سرزمین‌های پیرامون» به کوشش سجاد علی‌بیگی، محمدرضا میری و هالی پیتمَن اسفند ۱۴۰۰ در انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

یوسف مجیدزاده ایران‌شناس و باستان‌شناس برجسته ایرانی، دکترای باستان‌شناسی را با رساله باستان‌شناسی و گرایش پیش از تاریخ و تمدن بین‌النهرین در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه ایلینو آمریکا کسب کرد و در همان سال به ایران برگشت و با عنوان استادیار در گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد و در سال ۱۳۵۶ به درجه دانشیاری رسید.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت سه سال به سمت مدیریت گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر و عضو شورای انتخابات و ترفیعات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران منصوب و در سال ۱۳۶۷ خورشیدی بازنشسته شد.

این استان باستان‌شناسی پس از بازنشستگی در پاریس ساکن شد سپس به دعوت مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی وقت در اوایل دهه ۱۳۸۰ به ایران بازگشت و ریاست عملیات حفاری و کاوش پیچیده منطقه باستانی تمدن جیرفت را به دست گرفت.

نظر شما