شناسهٔ خبر: 54300390 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تعادل در بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 8 خرداد

در روز شنبه فضای بازار سکه متعادل بود و خریداران و فروشندگان در حال محک زدن توان یکدیگر بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، سکه در تمام طول روز ابتدایی هفته در محدوده ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان زندانی شد. فلز گران بهای داخلی از یک سو توان عبور از مقاومت بزرگ ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نشان نداد و از سوی دیگر بازیگران کاهشی موفق نشدند که این فلز گران بها را به زیر حمایت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ببرند.

به این ترتیب می توان گفت که در روز شنبه فضای بازار متعادل بود و خریداران و فروشندگان در حال محک زدن توان یکدیگر بودند.

برخی از معامله گران باور دارند که روند کلی بازار سکه در هفته های اخیر مثبت بوده است و پس از توقف روز شنبه، بازار به تدریج حرکت در مسیر صعودی را ادامه خواهد داد و حتی به کانال ۱۵ میلیون تومانی خواهد رفت. از نگاه آن ها، بازار کف بزرگ ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را محکم کرده  و پس از آن وارد فاز افزایشی بلندمدت تر شده است.

این دسته از سکه بازان انتظار دارند که در بازار ارز نیز دلار به رشد قیمت خود ادامه دهد اگر روز یک شنبه سکه بازان حرکت صعودی خاصی را در بازار دلار مشاهده نکنند، احتمال دارد که سکه  تا حدی به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب گرد کند. با این حال،‌ سکه بازان در مجموع برای شکست سطوح بالاتر لحظه شماری می کنند و چنین احساسی در بازار وجود دارد که سطح تقاضا نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است.

نظر شما