شناسهٔ خبر: 54300190 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

امشب فرهاد مجیدی هم طرفدار پرسپولیس است

خبرگزاری تسنیم

در روز پایانی هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی سه مسابقه برگزار می‌شود که ۵ تیم هدفی مهم و حیاتی را در ذهن دارند.

صاحب‌خبر -

در حالی که قرار بود امروز (یکشنبه) هفته پایانی فصل بیست و یکم لیگ برتر برگزار شود، آلودگی هوا در برخی از شهر‌های کشور، هفته سی‌ام را به تعویق انداخت تا امروز به جای اختتامیه لیگ، ۳ بازی معوقه از هفته بیست و نهم انجام شود.

مهمترین نکته مسابقات امروز این است که ممکن است پرونده تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته اول، پیش از هفته آخر نهایی شود. در حالی که سقوط فجر سپاسی در این هفته مسجل شده، اگر امشب شهر خودرو مقابل پرسپولیس شکست بخورد سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده و در هفته سی‌ام دیگر هیچ تیمی در خطر سقوط قرار نخواهد داشت. شهر خودرو برای بقا در لیگ نیاز به کسب حداکثر امتیاز در دو بازی باقی‌مانده‌اش دارد و البته در این صورت باید منتظر شکست نفت مسجدسلیمان در هفته پایانی مقابل استقلال باشد.

حریف امروز شهر خودرو، یعنی پرسپولیس خود برای کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ، با توجه به وضعیت امتیازی سپاهان، نیاز به کسب ۳ امتیاز دارد. در حالی که استقلال قهرمانی‌اش را مسجل کرده، اما رقابت برای کسب عنوان دومی همچنان داغ است. سپاهان هم‌اکنون به توجه به عدم رأی دیدار تراکتور و پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر به نسبت پرسپولیس در رده دوم قرار گرفته و در صورت پیروزی در این بازی تا هفته پایانی شانس تکرار عنوان دومی را در لیگ دارد.

از سوی دیگر برد پرسپولیس به سود استقلال هم خواهد بود چرا که می‌تواند دوشنبه شب جشن قهرمانی‌اش را در ورزشگاه آزادی و با حضور بازیکنان ملی‌پوشش برگزار کند. در صورت شکست پرسپولیس، دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود و در این صورت باید دید استقلال حاضر است بدون بازیکنان ملی‌پوش خود به میدان برود یا خیر.

این در حالی است که حریف امروز سپاهان نیز در رقابتی سخت با دو تیم دیگر برای کسب رتبه چهارم جدول تلاش می‌کند.

فولاد هفته‌هاست که رده چهارم را در اختیار دارد، ولی در هیچ شرایطی امکان قرار گرفتن در رتبه‌ای بهتر از چهارمی را نخواهد داشت. از سویی دیگر تیم‌های کرمانی گل‌گهر و مس نیز سایه به سایه به دنبال تصاحب رتبه چهارمی فولاد هستند و می‌توان گفت تیم تخت هدایت جواد نکونام فرصتی برای از دست دادن امتیاز در این بازی ندارد.

در دیگر بازی امشب، گل‌گهر در تهران با هوادار دیدار می‌کند که این بازی نیز باتوجه به شانس این تیم سیرجانی برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر لیگ، از اهمیت خاصی برخورددار است. در آن سوی میدان، هوادار تنها تیم از ۶ تیمی است که امشب به میدان می‌رود و برد و باخت برایش فرقی ندارد. هوادار ۳۴ امتیازی در رده دهم جدول قرار دارد و خطری این تیم را برای سقوط تهدید نمی‌کند و شانسی هم برای کسب رتبه‌ای قابل توجه در فصل بیست و یکم ندارد.

برنامه ۳ دیدار معوقه هقته بیست و نهم به شرح زیر است:
یکشنبه ۸ خرداد

پرسپولیس- شهر خودرو/ ساعت ۲۰ ورزشگاه آزادی
فولاد- سپاهان / ساعت ۲۰ ورزشگاه شهدای فولاد
هوادار- گل‌گهر / ساعت ۲۰ ورزشگاه پاس قوامین

نتایج بازی‌های برگزار شده این هفته به شرح زیر است:

ذوب‌آهن اصفهان صفر ـ نساجی مازندران صفر
مس رفسنجان صفر ـ استقلال ۲
تراکتور تبریز ۲ ـ فجر سپاسی شیراز یک
نفت مسجدسلیمان ۲ ـ صنعت نفت آبادان ۲
آلومینیوم اراک یک ـ پیکان یک

برچسب‌ها:

نظر شما