شناسهٔ خبر: 54299774 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شماره معکوس برای مهمترین آزمون انتخابی آزادکاران

رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی به عنوان یکی از مهمترین مراحل چرخه انتخابی تیم ملی در تنکابن برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

در حالی شهرستان تنکابن ۱۹ و ۲۰ خردادماه میزبان رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی است که این مسابقات برای کادر فنی تیم ملی به عنوان یکی از مهمترین مراحل چرخه انتخابی، بسیار حائز اهمیت است تا جایی که پژمان درستکار سرمربی تیم ملی چندی پیش اعلام کرد هنوز حضور هیچ کشتی‌گیری در ترکیب تیم ملی مشخص نیست بلکه تصمیم داریم که بعد از جام تختی نفرات را انتخاب کنیم. در این خصوص پس از پایان جام تختی، جلسه خواهیم گذاشت و نفرات اعزامی به مسابقات مشخص و اینکه کدام تیم به کدام رویداد برود در اختیار فدراسیون کشتی است.

با توجه به اینکه مسابقات جام تختی مرحله چهارم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان محسوب می‌گردد هیچ کشتی گیری خارج از لیست اعلامی کادر فنی حق شرکت در این مسابقات را ندارد.

بعد از برگزاری جام تختی تا حدود زیادی تکلیف نفرات اعزامی به رویدادهای بین‌المللی مشخص خواهد شد.کشتی در ماه‌های آینده مسابقات کشور‌های اسلامی را مرداد ماه در قونیه و جهانی را در بلگراد صربستان پیش رو خواهد داشت.

مسابقه اول از درجه اهمیت کمتری برای کشتی برخوردار است و طبیعتا یکی از رویداد‌هایی است که کادر فنی تیم ملی شاید از آن به عنوان مسابقه‌ای برای پشتوانه‌ها استفاده کنند، اما مسابقه دیگر برای ورزش ایران و همچنین کشتی اهمیت زیادی دارد.

مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام می‌شود و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو چین که قرار بود طی روز‌های ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود به تعویق افتاد.

نظر شما