شناسهٔ خبر: 54297591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اعتراض آفتاب یزد به دو قطبی‌سازی اصلاح‌طلبان به بهانه «سلام فرمانده»

درحالی که برخی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی،علیه سرود فراگیر «سلام فرمانده» فضاسازی یا عقده‌گشایی می‌کنند، یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: مخالفت با مردم و برنامه‌های مردمی، اصلاح‌طلبان را از مردم دور می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: مدیر مسئول آفتاب یزد در سرمقاله این روزنامه با عنوان «اصلاح‌طلبی متکی به اشخاص نیست» نوشت: «اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعی‌، تفکرات اسلام ناب محمدی(ص) را دارند و پیروی از ولایت را بر خود لازم می‌دانند. اگر تفکری صلاح و مصلحت جامعه را می‌خواهد به غیر از این نمی‌تواند باشد. روز پنج‌شنبه شاهد حضور یکصد هزار نفری دهه نودی‌ها و خانواده‌های آنان در ورزشگاه آزادی بودیم. امثال چنین مراسـمی نیز در هفته‌های گذشته در شهرهای بزرگ کشور برگزار شـد؛ این یعنی زنده بودن جامعه و همراهی با نظام و مفهوم آن این است که ملت همیشه در صحنه حضور داشته و دشــــمنان نظام و ملت را مأیوس کرده‌اند. البته این حضور یک پیام دیگر هم دارد و آن به مسئولان است. این پیام چنین است: برای این ملت نجیب و همراه‌، تلاش کنید تا آنچه در شأن آنان است در کشور مهیا شود. نگذارید مردم در فشار اقتصادی باشند. متاسفانه باید گفت عده‌ای که رسانه در دست دارند اظهارنظر شخصی چند نفر که خود را منتسب به تفکر اصلاح‌طلبی می‌دانند و گاهاً عامل شکست این جریان شده‌اند را به پای کل اصلاح‌طلبان می‌نویسند و سعی دارند چنین وانمود کنند که اصلاح‌طلبان مخالف چنین مراسم‌هایی هستند.

این در حالی است که در عالم واقع چنین نیست. خانواده‌های بسیاری که در ورزشگاه آزادی حضور یافته بودند تفکر اصلاح‌طلبی داشتند. لذا مصلحت نیست در این موقع حساس که بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم خواسته باشیم جامعه را دو شقه کنیم و حرکت یک شخص را هر چند اشتباه به پای مردم طرفدار اصلاح‌طلبی بنویسیم و یا بالعکس. 

باید یاد بگیریم اصلاح‌طلبی یک تفکر مردمی در خط نظام و ولایت است و مردم در انتخاب‌هـای مختلف مرز خود را با افراطیون مشخص کرده‌اند. اگر فردی یا افرادی خود را منتسب به یک جریان مانند اصلاح‌طلبی می‌دانند مقصر مردم نیستند؛ این موضوع حاکی از یک سوءاستفاده است. خلاصه اینکه حساب اشخاص با جریان‌های مردمی حاکم در جامعه جداست. در پایان آنکه بهتر است توئیت‌زن‌های مدعی بروند برای برون رفت مردم از مشکلات اقتصادی برنامه ارائه دهند این طور بهتر می‌توانند در بین مردم جایگاه داشته باشند. مخالفت با مردم و برنامه‌های مردمی‌، آنان را از مردم دور می‌کند.»

کنایه نویسنده به «توئیت‌زنی‌های مدعی، اشاره به کسانی مانند عباس عبدی و تاج‌زاده و رمضان‌زاده و برخی نویسندگان نشریات زنجیره‌ای است که هم‌زبان با گروهک‌های معاند سلطنت‌طلب و تروریست‌ها، علیه «سلام فرمانده» فضاسازی کردند.

نظر شما