شناسهٔ خبر: 54297241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله حسینی بوشهری: نام و یاد امام خمینی (ره) از خاطرها فراموش نشدنی‌ست

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم گفت: امام خمینی (ره) عارفی واصل، حکیمی متأله، فقیهی جامع الشرایط، تجسم ارزش‌های اخلاقی، مجدد و احیاگر دین و معنویت انسان معاصر بود که همواره نام و یاد او از خاطره‌ها نخواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در همایش افتتاحیه نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» که در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هستیم، گفت: این همایش پیش درآمد و مقدمه‌ای برای مراسم ۱۵ خرداد ماه با سخنرانی مقام معظم رهبری در کنار مرقد حضرت امام (ره) است.

وی تصریح کرد: آیه شریفه ««قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» شناسنامه قیام امام راحل است. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه بیان کرد: جهاد معانی وسیعی دارد اما همه جا جهاد مورد رضایت خدا نیست؛ تنها جهادی مورد رضایت خدای متعال است که فقط برای او باشد که امام خمینی (ره) مصداق چنین مجاهدی بود.

وی با بیان اینکه جهاد اکبر یعنی انسان دل به عقل و برهان نبندد، بلکه عاشق ذات پروردگار عالم شود، افزود: جهاد اصغر مبارزه با دشمن بیرونی، جهاد اوسط مبارزه با نفس و جهاد اکبر یعنی در گیر و دار استدلال باقی نماندن و همان عارف واصل شدن است. ما معتقدیم حضرت امام (ره) هر سه مرحله جهاد را به خوبی دارا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام راحل در بُعد سیاسی، عبادی، عرفانی و مدیریت جامعه پیشتاز بود و با این حال نیز محبوب دلهای مردم است.

وی اضافه کرد: آن واقعه‌ای که در فرانسه برای امام راحل رخ داد و موقع زوال ظهر از جلوی ۱۰۰ دوربین که مستقیم پیام ایشان را به دنیا مخابره می‌کردند، کنار رفتند و به نمازشان پرداختند، انسان را به یاد امام علی بن موسی الرضا (ع) می‌اندازد که در اوج بحث و مجادله با ملحدین که وقت اذان شد، به اقامه نماز اول وقت پرداختند.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه این ویژگی نشان از چهره ماندگار و معنوی شخصیت حضرت امام (ره) است، گفت: ایشان عارفی واصل، حکیمی متأله، فقیهی جامع الشرایط، تجسم ارزش‌های اخلاقی، مجدد و احیاگر دین و معنویت انسان معاصر است که همواره نام و یاد او از خاطره‌ها نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: به مبارزین و انقلابیون متواضعانه عرض می‌کنم که انقلابی بودن را از نماد واقعی چهره انقلاب که کسی جز امام راحل نیست، یاد بگیرند‌. 

انتهای پیام/۷۸۰۳۳

نظر شما