شناسهٔ خبر: 54297016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم شیراز در مجلس:

شرکت‌های خصولتی از نام دولت استفاده می‌کنند اما در باطن خصوصی اند

نماینده شیراز در مجلس گفت: برخی شرکت‌های خصولتی که به ظاهر دولتی هستند و از نام دولتی بودن استفاده می‌کنند در باطن خصوصی هستند و سوءاستفاده‌های کلانی هم می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، علیرضا پاک فطرت بخش‌هایی از عملکرد دوساله مجلس یازدهم را تشریح کرد.

وی عنوان کرد: مجلس را مقام معظم رهبری تکلیف را برای مجلس یازدهم تمام کرده اند و همیشه از مجلس دفاع کردند و این مجلس را انقلابی نامیدند بنابر این باید خیلی تلاش کنیم که لیاقت این تعریف‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند داشته باشیم. اما ارزیابی. من مجلس قبل را نبودم، اما با توجه به مسئولیت اجرایی که داشتم تا حدودی مسائل مجلس را دنبال می‌کردم.

اما این مجلس، مجلسی است که نقاط ضعف کشور را به دست آورده و در جهت رفع این نقاط ضعف درحال کوشش است.

یکی از نقاط ضعفی که در کشور بود که البته الان خیلی کم شده. بحث متاسفانه بی قانونی و بی نظمی برخی دستگاهای اجرایی خصوصا دستگاه‌ها و شرکت‌های خصولتی است که به ظاهر دولتی هستند و از نام دولتی بودن استفاده می‌کنند، اما در باطن خصوصی هستند و سوءاستفاده‌های کلانی هم کرده و می‌کنند و هزینه جرمشان هم بسیار پایین بوده و بازدارنده هم نبوده.

مجلس وارد شد و در بحث فساد ستیزی قوانین بسیارخوبی مصوب کرده که بایستی دنبال کند تا زمانی که این مجلس هست این قوانین اجرایی شود و دولت و دستگاه‌های اجرایی و حتی دستگاه قضایی این قوانین را اجرایی کنند. اگر این قوانین اجرایی شود فکر می‌کنم مشکلاتی که امروز وجود دارد و باعث دلسردی مردم شده و سرمایه اجتماعی این انقلاب که مردم هستند و مقداری دلسرد شدنداز بین برود.

به نظرم عملکرد مجلس در این دو سال متوسط بود. امیدوارم در دو سال آینده بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم که بتوانیم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم که هم مردم راضی باشند و هم مقام معظم رهبری.

نظر شما