شناسهٔ خبر: 54296908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از یک تن مواد افیونی کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از یک تن و ۱۵۶ کیلوگرم مواد مخدرطی درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی با عناصر قاچاق مواد افیونی، در شمال و جنوب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار احمد طاهری  گفت: در راستای کنترل تحرکات باند‌های قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و رصد تحرکات قاچاقچیان در مناطق شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان، سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق افیونی برای جابه جایی و انتقال محموله سنگین مواد مخدر به عمق کشور به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های هیرمند و نیمروز در شمال و شهرستان‌های سراوان و ایرانشهر در جنوب استان شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را در تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با ۵ دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی مقابله به مثل کردند و با آتش پر حجم خود خودرو‌های حامل مواد را زمین‌گیر کردند.

سردار طاهری گفت: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودرو‌های حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور ۶ سوداگر مرگ دستگیر شدند.

او گفت: در پاک سازی محل‌های درگیری و طی بازرسی از خودرو‌های توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع یک تن و ۱۵۶ کیلوگرم مواد افیونی، شامل یک تن و ۱۲ کیلوگرم تریاک و ۱۴۴ کیلو گرم حشیش کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت:  تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، با اشاره به عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدیده خانمان سوز قاچاق مواد افیونی، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

نظر شما