شناسهٔ خبر: 54296843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هنیه: برای مقابله با راهپیمایی پرچم‌، گزینه‌های زیادی داریم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش جهت مقابله با راهپیمایی پرچم و تلاش برای هتک حرمت مسجد الاقصی، دارای گزینه های زیادی است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر این که این جنبش برای مقابله با تلاش های در راستای هتک حرمت مسجد الاقصی و راهپیمایی پرچم صهیونیست های افراط گرا که قرار است فردا (یک شنبه) در بیت المقدس اشفالی برگزار شود، گزینه های زیادی پیش رو دارد، خاطر نشان ساخت: ما برای تعامل با تحولات وضعیت فردا، سه گانه آماده «امت، ملت و مقاومت» را داریم.

هنیه در بیانیه خود در این باره آورده است: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و سر نیزه را مردم خود در بیت المقدس می دانیم که هیچ گاه در دفاع از (مسجد) الاقصی و کرانه باختری (رود اردن) تردید نکردند؛ فلسطینیان در سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ یک گستره مردمی و میدانی باز در همه سطوح هستند و (نوار) غزه نیز سپر و شمشیر باقی خواهد ماند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه افزود: ما با اشغالگری دست و پنجه نرم می کنیم که زمان آن به درازا کشیده و نابودی آن فرا رسیده است در حالی که اقدام مقاومتی برای دستیابی به آزادی و بازگشت و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت تمام فلسطین، زودهنگام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هنیه همچنین تاکید کرد: اشغالگر (صهیونیست) می خواهد راهپیمایی پرچم را به ایستگاهی برای گذر از دستاوردهای نبرد «شمشیر قدس» و پشت سر گذاشتن محیط پس از این نبرد تبدیل کند با این حال ما به صراحت می گوییم که زمان به عقب بازنمی گردد و مسجد الاقصی حق ما و در دستان ماست.

شایان ذکر است که راهپیمایی پرچم یک مراسم جدید به شمار می آید که به تازگی از سوی صهیونیست های افراطی برگزار می شود و تاریخ برگزاری آن نیز در تقویم عبری، مطابق همان روزی است که اشغالگران صهیونیست در سال ۱۹۶۷ توانستند پس از جنگ، بیت المقدس را به طور کامل اشغال کنند.

در واقع اشغالگران هر ساله با برگزاری مراسم های مختلف، سالروز اشغال بیت المقدس را جشن می گیرند و هزاران نفر از شهرک نشینان صهیونیست نیز در آنها شرکت می کنند؛ مراسم هایی که از دو روز پیش شروع می شوند و مهم ترین بخش آنها نیز همان راهپیمایی پرچم است که با حضور شمار زیادی از اشغالگران به ویژه شهرک نشینان کرانه باختری برگزار می شود و بخش زیادی از شرکت کنندگان در آن نیز نوجوانانی هستند که از سراسر سرزمین های اشغالی به بیت المقدس آورده می شوند.

این در حالی است که به طور کلی هر ساله درگیری هایی میان شهروندان فلسطینی ساکن بیت المقدس و صهیونیست های شرکت کننده در راهپیمایی پرچم روی می دهد و در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی مجبور شدند مسیر راهپیمایی را تغییر داده و از عبور شهرک نشینان از محله «باب الاسباط» جلوگیری کنند.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما