شناسهٔ خبر: 54296789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

شرط امپابه در قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن چه بود؟

ستاره فرانسوی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در گفت‌وگویی، از یکی از بندهای تمدید قرارداد با باشگاه پاریسی پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، «کیلین امباپه» که برغم شایعات گسترده مبنی بر کوچ قریب‌الوقوع به مادرید و پیوستن به جمع کهکشانی‌ها،  هفته گذشته قرارداد خود را با پی. اس. جی برای سه سال دیگر تمدید کرد، از یکی از شروط خود برای این تمدید پر سروصدا پرده برداشت.

بیشتر بخوانید 

خیز پاری‌سن‌ژرمن برای بکارگیری گواردیولا

مرد ۲۳ ساله فرانسوی در مذاکرات تمدید با پی. اس. جی شرط کرده که در صورت فراخوانده شدن برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، باشگاه فرانسوی بدون قید و شرط وی را در اختیار تیم المپیک این کشور قرار دهد.

امباپه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی TF۱ گفت: ما در جریان مذاکرات تمدید، در این مورد حرف زده بودیم. حضور در المپیک ۲۰۲۴ یک فرصت واقعی است؛ فرصتی که ۱۰۰ سال بعد از المپیک ۱۹۲۴ پاریس به دست آمده و یکی از رویدادهای برزگ ورزش محسوب می‌شود. ورزش یعنی عشق و احساس.

وی افزود: فرصت بازی کردن در چنین مسابقاتی آن هم در خانه و مقابل اعضای خانواده، دوستان و مقابل چشم جهان، چیزی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید.  

مرد فرانسوی پیش از این از رویاهای خود برای حضور در بازی‌های المپیک پرده برداشته و سال گذشته در گفت‌وگو با اکیپ فرانسه گفته بود «در المپیک ۲۰۱۲ لندن بود که اهمیت این رویداد را در سطح جهان درک کردم. این بازی‌ها در دنیای ورزش یک «مرجع» است؛ جام مقدسی که هر ورزشکاری دوست دارد دست کم یک بار در زندگی خود آن را تجربه کند. حس در درونم وجود دارد که گویی حضور در این تورنمنت آن هم در شهر و کشورم، آن هم ۱۰۰ سال بعد از آخرین دوره میزبانی پاریس از این رویداد، سرنوشت من است.

برترین گلزن فصل گذشته لیگ فرانسه، پیش از این به همراه آبی‌ها جام جهانی ۲۰۱۸ و لیگ ملت‌های اروپا را به کارنامه افتخارات خود اضافه کرده است.

به طور معمول سه بازیکن بالای ۲۳ سال مجازند در بازی‌های المپیک برای تیم ملی کشور متبوع خود بازی کنند.

امباپه در صورت انتخاب شدن و قرار گرفتن در فهرست تیم ملی فرانسه برای المپیک پاریس، ۲۵ ساله خواهد شد؛ بازیکنی که در المپیک توکیو در فهرست تیم ملی فرانسه نبود. آنها در المپیک قبلی در مرحله گروهی حذف شدند.  

«لیونل مسی» و «نیمار» هم‌تیمی‌های وی در پی‌اس‌جی به ترتیب در المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند.

فرانسوی‌ها تنها جام المپیکی خود را در المپیک ۱۹۸۶ لس‌آنجلس و با پیروزی ۲ بر صفر برابر برزیل بردند. المپیک ۲۰۲۴ پاریس چهلمین سالروز قهرمانی آنها خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما