شناسهٔ خبر: 54296643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد:

دلجویی حراست دانشگاه تهران از بانوی ناهی از منکر

حوزه/ مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دلجویی حراست دانشگاه تهران از بانوی ناهی از منکر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزارش حوزه از تهران، بلافاصله پس از گزارش یکی از بانوان کارمند کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ارائه گزارش برخورد مجرمانه و غیر قانونی دو نفر از دانشجویان و دو نفر از عوامل حراست آن دانشگاه در برابر اجرای تکلیف شرعی و حق قانونی نهی از منکر نسبت به کشف حجاب یکی از آن دو دانشجو، دکتر رضوی، نماینده حقوقی ستاد در حراست دانشگاه تهران حاضر شد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نماینده اعزامی ستاد پس از احراز صحت گزارش دریافتی، ضمن یاد آوری مفاد ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و جرم بودن هر گونه ممانعت در برابر امر به معروف و نهی از منکر یا تعرض به آمر به معروف و ناهی از منکر، تذکر جدی به معاون مدیرکل حراست دانشگاه تهران برای پیشگیری از تکرار چنین برخوردهایی داد.

رضوی در این جلسه ضمن تصریح بر این که امر به معروف و نهی از منکر از حقوق عامه مردم است، ایجاد مانع در برابر این حق را از سوی برخی مسئولان نهاد انقلابی حراست نکوهش کرد.

در این جلسه یکی از مسئولان حراست دانشگاه با پذیرش اشتباه خود در اهانت به بانوی ناهی از منکر و مقاومت در برابر خواسته قانونی او، از ایشان عذرخواهی و درخواست گذشت کرد.

همچنین اعلام شد که مامور انتظامات حامی دو دانشجوی خاطی علاوه بر عزل از مسئولیت سر نگهبانی به قطع بخشی از مزایای مالی محکوم شد.

همچنین دو دانشجوی خاطی که علاوه بر جرم کشف حجاب نسبت به بانوی ناهی از منکر مرتکب اهانت و مزاحمت شده بودند به دلیل اظهار ندامت و عذرخواهی به جای مرجع قضایی به کمیته انضباطی معرفی شدند تا درباره آنها بر اساس ضوابط حجاب و عفاف در دانشگاه ها تصمیم مقتضی گرفته شود.

در پایان این جلسه نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر با یادآوری نامه وزیر علوم و تحقیقات به روسای دانشگاهها در خصوص تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر خواستار اجرای فوری این دستور شد و مسوولان حاضر متعهد به پیگیری این تکلیف شدند.

گفتنی است که این بخشنامه در اجرای ماده ۵ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر صادر شده و خودداری از اجرای آن مصداق ترک فعل مسئولان و قابل تعقیب است.

به استناد بند ۱۰ ماده ۱۶ قانون یاد شده حمایت همه جانبه از عاملان دو فریضه یاد شده از وظایف ستاد است و مسئولان ستاد در دوره جدید هر گونه ترک فعل مدیران و روسا، یا ممانعت و مزاحمت آنها نسبت به امران به معروف و ناهیان از منکر را با جدیت تا تنبیه مسئول خاطی پیگیری می کند.

کلیه آمران به معروف و ناهیان از منکر در هر زمینه ای اعم از عفاف و حجاب و ترک فعل مسئولان و محیط زیست و گرانفروشی و کم فروشی و اختلاس و فساد اداری و ... می توانند در موارد مواجهه با هرگونه ممانعت یا مزاحمت از طریق سامانه های ارتباطی در پایگاه اطلاع رسانی و نیز تماس با معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد از طریق شماره تلفن ۲۲۵۶۱۲۱۶ ضمن ارائه گزارش مستدل و اطلاعات لازم، درخواست حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما