شناسهٔ خبر: 54296605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح دریا ۱۴۰۱ در مازندران آغاز شد

سپیده پورشعبان

افتتاحیه طرح های دریای مازندران در سال جاری با حضور معاون وزیر کشور، استاندار مازندران، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت، معاون سیاسی و معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان چالوس و تنی چند از مسئولان شهرستانی و استانی در ساحل هتل پارسیان خزر چالوس با هدف ارائه خدمات حداکثری به شهروندان و مسافران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

معاون امور اجتماعی وزیر کشور در افتتاح طرح های دریا استان مازندران با بیان اینکه استفاده مطلوب از نعمات و آلوده نکردن آنچه که خداوند به مردم شمال و مازندران داده است با حفظ و نگهداری آن میسر است، اظهار کرد: برای رشد و تعالی و استفاده بهینه از نعمات نیاز است فکر و نوآوری داشت تا نگهداری از آن میسر شود. 

محمد عباسی با ابراز رضایت از همراهی خوب مسئولان برای استفاده مطلوب مردم از این ظرفیت ها گفت: آنچه مهم است اینکه با بهره بردن بهتر از این شرایط در ابعاد مختلف، بتوان زمینه سرمایه گذاری را فراهم کرد.

طرح دریا ۱۴۰۱ در مازندران آغاز شد

وی با تاکید بر اینکه بعد از آزادسازی سواحل باید برنامه ریزی جامع و مشخصی به صورت مجزا برای منطقه وجود داشته باشد، بیان کرد: باید اراده محکم تری نسبت به وضع موجود شکل بگیرد.

معاون وزیر کشور بر تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور برای بهره مندی درست و جامع مردم از سواحل اشاره کرد و یادآور شد: متولیان کشور موظف هستند برای رشد و توسعه منطقه در بهره گیری اجتماعی برنامه ریزی داشته باشند.

عباسی با اشاره به نگرانی مردم از آسیب های اجتماعی طی چند سال گذشته گفت: باید جریانات و مسائل فرهنگی در سواحل مورد توجه قرار گیرد و با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع و مناسب این نگرانی ها و آسیب ها را کاهش داد.

وی از وجود نگاه جامع نگر برای سواحل خبر داد و متذکر شد: باید مواضع شمال کشور را تقویت کرد تا در همه ابعاد شاهد رشد و توسعه بود.

کاهش ۵۰ درصدی غریق، افق امسال طرح دریا در مازندران

در ادامه این مراسم استاندار مازندران با بیان اینکه ناجیان غریق جزء موثرترین عناصر این ستاد هستند، اظهار کرد: مهم ترین مسئله برای ما حفظ جان مردم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

طرح دریا ۱۴۰۱ در مازندران آغاز شد

سید محمود حسینی پور با اشاره به طولانی تر شدن ساحل مازندران بعد از آزاد سازی سواحل گفت: قبل از آزاد سازی اگر اتفاقی برای کسی در دریا می افتاد بخش خصوصی در شهرک ها هم به کمک می آمد اما در حال حاضر بعد از آزادسازی دیگر این کمک ها را نداریم و این موضوع نگران کننده است.

وی به معوقات طلب ناجیان غریق استان از سال های گذشته اشاره کرد و افزود: باید با اختصاص بودجه مناسب و پرداخت معوقات ناجیان غریق، این بخش تقویت شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اجرای طرح نیازمند بودجه مناسب ملی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌ها برای واگذاری و مدیریت ساحل به بخش خصوصی وجود ندارد و تا آن زمان باید بودجه مناسب باشد.

حسینی پور تصریح کرد: شعار امسال ما در طرح دریا کاهش ۵۰ درصدی غریق در دریاست و همه دستگاه‌های متولی باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

استاندار مازندران به نقش مهم رسانه ها اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و فرهنگ سازی مردم در استفاده از دریا در نقاطی که مشخص شده است کار بسیار مهمی است که در این میان نقش رسانه بسیار تاثیر گذار است.

رویکرد علمی، پیوست همه برنامه های توسعه ای کشور

در ادامه این آیین نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج از تمامی بن بست های توسعه استان و کشور بنا به فرمایش مقام رهبری، راه حل علمی است، اظهار کرد: امروز جمعیت کشور ۹۰ میلیون نفر است و این رقم تا سال ۱۴۵۰ به ۱۲۰ میلیون می رسد که باید برای این جمعیت برنامه داشت.

طرح دریا ۱۴۰۱ در مازندران آغاز شد

محمد علی محسنی بندپی افزود: باید برای این جمعیت در زمینه اشتغال، آب سالم و سایر زمینه ها برنامه و رویکرد علمی داشت وگرنه تک تک این فرصت ها تبدیل به تهدید خواهند شد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه استان مازندران با وجود قطب کشاورزی اما کشاورزی آن مدفون شده است، تصریح کرد: با توسعه، محیط زیست قربانی خواهد شد و برعکس اگر به محیط زیست تنها توجه شود توسعه قربانی خواهد شد و بنابراین باید بین این دو تعامل باشد.

محسنی بندپی ضمن گلایه از تقابل بین سیاست و توسعه گفت: کشورهای همسایه به حدی به توسعه رسیده اند که سیاست را پشت سر گذاشتند بنابراین اگر به این نتیجه برسیم که توسعه، پیشرفت و اقتصاد مقدم بر سیاست است به طور قطع جوانان  در آینده ما را دعا می کنند.

وی به ظرفیت های فراوان غرب استان اشاره کرد و افزود: اگر به توسعه معتقد هستیم  باید همه ما به شعار رئیس جمهور پایبند باشیم.

انتهای پیام

نظر شما