شناسهٔ خبر: 54296602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسیج عمومی در فلسطین علیه راهپیمایی پرچم؛ هنیه: نابودی اسرائیل فرا رسیده است

منابع صهیونیستی خبر دادند که قرار است مراسم این رژیم موسوم به راهپیمایی پرچم بعد از ظهر یکشنبه برگزار شود؛ اقدامی که خشم مردم فلسطین را به همراه داشته و موجب تظاهرات و اعتراضات بسیاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری شامگاه امروز شنبه خبر دادند که رژیم موقت صهیونیستی قصد دارد مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» را ساعت ۱۶ به وقت محلی برگزار کند.

«راهپیمایی پرچم» یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی. این رژیم در هفتم ژوئیه ۱۹۶۷ قدس شرقی را اشغال کرد و آن روز را «روز اورشلیم» (روز قدس) نامیده اما بر اساس تقویم عبری، این روز امسال برابر است با فردا (یکشنبه/ هشتم خرداد).

صهیونیستها با وجود اینکه اعلام کرده‌اند این راهپیمایی در موعد مقرر برگزار خواهد شد، در عین حال، بسیار نگران پاسخ گروههای مقاومت به ویژه حماس هستند؛ به نحوی که شبکه عبری «کان» گزارش داد که «از ترس شلیک موشک از غزه و سازمانهای فلسطینی حاضر در جنوب لبنان، پدافند هوایی، تقویت و سامانه گنبد آهنین نیز مستقر خواهد شد».

هنیه: نابودی اسرائیل فرا رسیده است

در واکنش به این مسئله، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره اقدامات صهیونیستها برای برگزاری مراسم راهپیمایی پرچم گفت که با این مراسم مقابله خواهند کرد.

خبرگزاری شهاب به نقل از هنیه گزارش داد: «همه گزینه‌ها بر روی میز است و آماده همه سناریوها هستیم. ما با اشغالگری روبرو هستیم که زمان آن به درازا کشیده و نابودی آن فرا رسیده است».

وی با بیان اینکه مقاومت، همچنان برای تحقق آزادی، بازگشت آوارگان و اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین راهگشاست، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی قصد دارد با مراسم راهپیمایی پرچم، دستاوردهای عملیات شمشیر قدس را از بین ببرد.

هنیه خاطر نشان کرد: «ما آشکارا [به رژیم صهیونیستی] می‌گوییم که زمان به عقب بازنخواهد گشت. مسجدالاقصی حق ما و تحت تملک ماست».

این مقام حماس همچنین گفت که مقاومت فلسطین، برای مقابله با این مراسم صهیونیستی، گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارد؛ زیرا سه‌گانه (امت-ملت-مقاومت) را دارد که آماده هر سناریویی هستند. وی در پایان تأکید کرد که سرنیزه مبارزه، ساکنان قدس هستند که هیچ گاه در دفاع از الاقصی، کرانه باختری  اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تردید نکردند.

در همین ارتباط، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس نیز از مردم فلسطین خواست که در تظاهرات و جنبشهای مردمی که قرار است فردا برگزار شود، شرکت کنند. بدران هدف از این تظاهراتها را، مقابله با رژیم صهیونیستی و راهپپیمایی پرچم عنوان کرد.

این در حالی است جنبش حماس همچنین برای تمام فلسطینی‌ها در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ اعلام بسیج عمومی کرد. حماس از فلسطینی‌ها خواست در راستای دفاع از قدس، مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی، خود را به مسجدالاقصی برسانند(جزئیات بیشتر).

گفتنی است که اعتراض مردم فلسطین از همین امشب، شدت گرفته است و بسیاری از مردم این کشور، تجمعهای اعتراضی را در مناطق مختلفی برگزار کرده‌اند. شمار زیادی از ساکنان نوار غزه نیز با برگزاری راهپیمایی، تصاویر «نفتالی بنت» نخست وزیر، «بنی گانتس» وزیر جنگ و «ایتمار بن غفیر» نماینده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 

 

در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه نیز راهپیمایی برگزار شد. هدف از این راهپیمایی اعلام همبستگی با قدس اشغالی و مسجدالاقصی است. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن بنرهایی، تأکید کردند که قدس، خط قرمز آنان است.

تصاویر این راهپیمایی در زیر آمده است:

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما