شناسهٔ خبر: 54296432 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

رهگیری پرتو و نورپردازی Real-Time از مزیت‌های گرافیکی Star Wars Jedi: Survivor خواهند بود

ابوالفضل مناف زاده

صاحب‌خبر -

طبق اعلام استودیوی ریسپاون انترتینمنت، Star Wars Jedi: Survivor در کنار مزیت‌هایی نظیر رهگیری پرتو و نورپردازی Real-Time، از زمان باگذاری سریع بهره خواهد برد. 

پس از تحمل ماه‌ها شایعات ضد و نقیض، بالاخره استودیوی ریسپاون انترتینمنت (Respawn Entertainment) از بازی جدید خود یعنی Star Wars Jedi: Survivor رونمایی کرد. این بازی که اخیراً یک تریلر کوتاه نیز از آن منتشر شد، در سال 2023 به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

کارگردان این بازی یعنی آقای استیگ آسموسن (Stig Asmussen) در مصاحبه‌ی اخیر خود با وبسایت StarWars.com نسبت به مزیت‌های گرافیکی این بازی نظرات خود را منتشر کرد. وی در پاسخ به این سوال که “چگونه انتشار این بازی تنها برای کنسول‌های نسل جدید اجازه‌ی پیشرفت آن از نظر گرافیکی را به آن‌ها می‌دهد؟” چنین پاسخ داد که:

من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین تغییر در این بازی رهگیری پرتو یا نورپردازی خواهد بود. این موضوع به ما این اجازه را داد تا از نورپردازی به صورت Real-Time در بازی خود بهره ببریم و از این نظر این بازی بسیار فراتر از هر چیزی است که در گذشته ساخته‌ایم.

از آنجایی که این موضوع Real-Time است، ما می‌توانیم زمان بیشتری را صرف صیقل دادن بازی کنیم و آزمون و خطاهای بیشتری داشته باشیم. علاوه بر این، حافظه‌های SSD کنسول‌های نسل جدید اجازه‌ی بهره‌گیری از بارگذاری سریع را به ما می‌دهد.

همچنین، من همیشه روی بازی‌های استریم کار کرده‌ام و این عناوین صفحه‌ی بارگذاری ندارند. در نتیجه، این واقعیت که کنسول‌های نسل جدید دارای SSDهای سریعی هستند، کار را آسوده‌تر خواهد کرد. کنسول پلی استیشن 5 قابلیت‌های جالبی روی کنترلر خود دارد که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

تاکنون تاریخ انتشار رسمی دقیقی برای بازی Star Wars Jedi: Survivor اعلام نشده است. اما کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی به عنوان مقاصد آن در نظر گرفته شده‌اند.

هادی صفایی

نظر شما