شناسهٔ خبر: 54296426 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

راههای آسان برای برق انداختن دیوار

فرقی نمی کند در منزل خودتان زندگی می کنید و یا مستاجر هستید، همانطور که می دانید با گذشت زمان دیوارها کثیف می شوند و این قضیه به طورمستقیم در روحیه شما و همینطور در دیزاین منزلتان تاثیر می گذارد.

صاحب‌خبر -
  • الف) تمیز کردن دیوار گچی
  • ب) تمیز کردن دیوار رنگ شده
  • ج)  تمیز کردن دیوار کاغذ دیواری شده
  • د) تمیزکردن دیوار چوبی

به گزارش اقتصاد آنلاین ، تجربه ثابت کرده هر چقدر هم که این کار برایتان سخت باشد اما ارزشش را دارد. پین ورک  با معرفی ۱۶ تکنیک تمیز کردن دیوار ، به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی دیوارهای گچی، رنگ شده، چوبی و یا کاغذ دیواری شده را مثل روز اول کنید.

الف) تمیز کردن دیوار گچی

۱- ابتدا روی وسایلی مثل فرش و مبل را با استفاده از ملافه های قدیمی و یا روزنامه بپوشانید تا حین کار کثیف نشوند.

۲- هر وسیله ای که کنار دیوار قرار دارد به وسط اتاق بیاورید تا بتوانید به راحتی گردوخاک پشت کمد و مبلها را که اغلب نادیده گرفته می شوند را تمیز کنید.

۳- با استفاده از یک جارو، گردگیر و یا جاروبرقی گردوخاک کنار دیوارها را بتکانید. این کار را به صورت عمودی و با حرکت رفت و برگشتی انجام دهید. برای تمیز کردن سقف و قسمتهایی که دستتان نمیرسد از چهارپایه استفاده کنید. در صورتیکه از جارو استفاده می کنید، سر آن را با یک پارچه و یا تی شرت بپوشانید تا به دیوار آسیبی وارد نکند.  حواستان باشد زمانیکه پارچه و یا گردگیرتان کثیف شد حتما آن را عوض کنید تا باعث کثیف‌تر شدن سایر قسمت ها نشود.

۴- برای شستشوی دیوار از قسمت های بالا شروع کنید، و به آرامی اینکار را انجام دهید تا هیچ قسمتی از دیوار را جا نگذارید.

ب) تمیز کردن دیوار رنگ شده

۱- با استفاده از محصولات پاک کننده صنعتی هرگونه لکه ی روی دیوار را پاک کنید. قبل از پاک کردن لکه ها کمی از محصول را روی قسمت کوچکی از دیوار تست کنید تا مطمئن شوید به رنگ دیوار آسیبی نمی رساند. همچنین دستورالعمل پاک کننده را با دقت مطالعه نمایید و طبق آن عمل کنید.

۲- دیوارتان را با مخلوط آب گرم و صابون بشویید. اگر به پاک کننده ی قویتری احتیاج داشتید می توانید به مخلوطتان یک فنجان سرکه سفید اضافه کنید. پس از ۵ دقیقه دیوارها را با آب شستشو دهید.

۳- برای تمیز کردن قسمت هایی که هنوز پاک نشده اند، ۱/۲ فنجان جوش شیرین را درون یک لیتر آب گرم بریزید. در ادامه یک حوله ی نرم را به این مخلوط آغشته و بر روی لکه ها بمالید. سپس آن را با آب شستشو داده و با حوله خشک کنید.

ج)  تمیز کردن دیوار کاغذ دیواری شده

۱- به عنوان یک قاعده ی کلی شما می توانید کاغذ دیواری را با مخلوط آب گرم و صابون و یا مخلوط آب گرم و کمی آمونیاک شستشو دهید.

۲- برای پاک کردن سایر لکه های باقیمانده، یک پارچه را درون مخلوط آب گرم و سرکه قرار دهید و سپس با آن لکه ها را تمیز کنید. هرگز سرکه را به طور مستقیم روی دیوار نریزید.

۳- در صورتیکه لکه ها با صابون و سرکه پاک نشد، معمولا پاک کننده های صنعتی بهترین گزینه هستند. البته حتما از دستکش استفاده کنید و برچسب روی ظرف را کامل مطالعه کنید.

۴- برای پاک شدن دیوارها از هرنوع شوینده ای، یک پارچه ی تمیز را درون آب گرم قرار داده و با آن دیوارها را شستشو دهید. و در نهاین با یک حوله آن را خشک کنید.

د) تمیزکردن دیوار چوبی

۱- گردوغبار دیوارها را با استفاده از یک جارو، گردگیر و یا جاروبرقی بتکانید.

۲- با اسفنج، آب گرم و صابون دیوارها را تمیز کنید.

۳- برای پاک کردن لکه ها از مخلوط ۱/۲ فنجان سرکه درون آب گرم استفاده کنید. با یک پارچه ی تمیز این مخلوط را بر روی لکه ها بمالید.

۴- در نهایت دیوارهایتان را با آب تمیز بشویید. و با یک حوله خشک نمایید. مطمئن شوید که دیوارها کاملا خشک شده باشند تا از پوسیدگی چوب جلوگیری کند.

منبع: پین ورک

نظر شما