شناسهٔ خبر: 54295892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عمان مذاکرات محرمانه ایران ـ آمریکا را تایید نکرد

وزیر خارجه عمان میزبانی کشورش از مذاکرات سری بین ایران و ایالات متحده آمریکا را تایید نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه عمان که با یک رسانه فرانسوی گفتگو می‌کرد، حاضر نشد مسئله مذاکرات سری بین ایران و ایالات متحده در رابطه با پرونده هسته‌ای را  را تایید کند.

بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه عمان که با روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفتگو می‌کرد در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه که پرسید «آیا وجود مذاکرات محرمانه در عمان بین ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها را در رابطه با برنامه هسته‌ای، به شکلی که در سال 2013 وجود داشت، تایید می‌کنید»، پاسخ داد: من نمی‌توانم این مسئله را تایید کنم.

وی با این حال تاکید کرد کشورش همواره از کمک کردن خوشحال می‌شود و امیدوار است که به سازوکار جدیدی برای دستیابی به توافق دست پیدا شود.

به اعتقاد وزیر خارجه عمان این امر به نفع منطقه و جهان است گرچه مذاکرات همچنان با نکات اختلافی مواجه است که باید آنها را حل و فصل کرد اما امیدوار است که دولت آمریکا قادر به اتمام این مذاکرات با دولت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران باشد.

این مقام عمانی در رابطه با سازش با رژیم صهیونیستی هم گفت: کشورش تنها بعد از حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین و در چارچوب راه حل دو دولت حاضر به سازش با اسرائیل خواهد بود.

او با اشاره به توافق ابراهیم هم تاکید کرد کشورش به این توافق نخواهد پیوست چون ترجیح می‌دهد از ابتکارهایی پشتیبانی کند که در راستای حمایت از ملت فلسطین باشد از اینرو توافقنامه ابراهیم هم تا زمانی که حل و فصلی نهایی، دائم و عادلانه برای مسئله فلسطین به همراه نداشته باشد موفقیتی در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما