شناسهٔ خبر: 54295495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

زنده از پاریس، لندن و مادرید - فینال بدون ویزا

لااقل برای یک شب، پاریس پایتخت هنر، ادبیات و عشق نیست.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • خبر بد دولت برای حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان واریز نمی شود؟

  • علی دایی هم بادیگارد گرفت | عکس علی دایی در کنار بادیگارهایش

  • امام جماعت سیستان و بلوچستان به قتل رسید

  • کاهش قیمت مرغ در بازار امروز | قیمت مرغ امروز چند؟

  • شگفتانه دولت برای یارانه بگیران | مبلغ یارانه معیشتی خرداد افزایش یافت؟

جذابترین ها
  • دهک بندی جدید یارانه بگیران

  • رسمی|افزایش۶۰۰ میلیون تومانی وام مسکن به ازای هر واحد در این 12 شهر

  • توقف تولید اولین خودروی ملی|خداحافظی با ایران خودرو سمند

  • شوک به بازنشستگان | مخالفت مقامات سازمان برنامه و بودجه برای افزایش حقوق بازنشستگان

برترین‌ها
  • تعیین و تکلیف دولت برای جاماندگان یارانه جدید | از ثبت نام یارانه جدید جا نمانید تعیین و تکلیف دولت برای جاماندگان یارانه جدید | از ثبت نام یارانه جدید جا نمانید
  • ارزان شدن عجیب قیمت مرغ | قیمت مرغ دربازار امروز ارزان شدن عجیب قیمت مرغ | قیمت مرغ دربازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امشب کوچه پس کوچه‌های پاریس در تصرف دیوانگان فوتبال است. هزاران رئالی و لیورپولی،‌ حتی بدون اینکه بلیت ورود به ورزشگاه را داشته باشند راهی فرانسه شده‌اند تا در شور وصف‌ناپذیر فینال لیگ قهرمانان اروپا سهیم باشند. درحالی‌که لیگ‌های معتبر اروپایی به پایان رسیده، نبرد رئال مادرید و لیورپول، حسن ختام فصل داغ فوتبال اروپا است.

امشب وقتی کلمنت تورپین در سوت پایان بازی بدمد، پاریس سفید خواهد شد یا قرمز؟ ۱۲ ساعت با باکس زنده فینال لیگ قهرمانان اروپا همراه "ورزش سه" باشید.

۱۷:۳۷- یازده سال پیش در چنین روزی لیونل مسی یکی از بهترین نمایش‌های فردی تاریخ فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا را در دیدار مقابل منچستریونایتد به‌نمایش گذاشت تا بارسلونا فاتح این جام شود.

۱۷:۳۰- آغاز رقابت بین رئال مادرید و لیورپول در فن‌پارک طرفداران دو تیم در شهر پاریس. رویدادی که هواداران را تا لحظه شروع مسابقه سرحال نگه می‌دارد

۱۷:۲۵-تیم منتخب گرانترین‌های دو فینالیست اروپا

۱۷:۲۲- اگر قانون نانوشته «برنده توپ طلا باید حتما دستاوردی داشته باشه» را در نظر بگیریم، صلاح یا بنزما می‌توانند همین امشب خود را کاندید اصلی توپ طلا معرفی کنند.

۱۷:۲۱- بنزما در ۳۴ سالگی: این فصل ۴۵ بازی در رئال، ۴۴ گل و ۱۶ پاس گل. بهترین آمار تمام دورانش.

۱۷:۲۰-  دو‌ چهره ویژه فینال ۲۰۱۸ هنوز هم هستند:

گرت بیل که دو گل آخرین قهرمانی رئال در اروپا رو به همین لیورپول زد، الان شده نیمکت نشین است. 

لوریس کاریوس هم که دو اشتباه وحشتناک کرد، درحال حاضر بدل به گلر چهارم لیورپول شده است. کاریوس طی این مدت به ترکیه و تیم یونیون برلین آلمان رفت و به لیورپول بازگشت.

۱۷:۲۰- امروز فاش شد گرت بیل، ستاره فینال لیگ قهرمانان در سال 2018 که با ضربه برگردان خارق العاده خود راه قهرمانی رئال مادرید را هموار کرد، بعد از اتمام مسابقه و در اتاق تست دوپینگ دقایقی را در کنار آدام لالانا، هم‌تیمی سابق خود در ساوتهمپتون سپری کرده و به این بازیکن بابت این شکست دردناک دلداری داده است.

۱۷:۲۰- یکی از هواداران لیورپول پای برج ایفل بنری نصب کرده و  بر روی آن خطاب به پاری‌سن ژرمن نوشته که با پول نفت هرچیزی را نمی‌توانید بخرید!

۱۷:۱۷ - پاریس اشغال شده توسط هواداران لیورپول. تا چشم کار می‌کند لیورپولی‌ها هستند. احتمالا بیش از صدهزار لیورپولی در پاریس به سر می‌برند.

۱۷:۱۵ توپ لیگ قهرمانان ویژه این بازی که شمایل همیشگی به توپ‌های فینال لیگ قهرمانان را همراه خود دارد.

۱۷:۰۸- مارسلو به‌دنبال یک پایان خوش و بیادماندنی در مادرید است با این رویا که پنجمین لیگ قهرمانان خود را نیز بالای سر ببرد.

۱۷:۰۷- صلاح امسال: آقای گل و‌ پاس گل لیگ برتر. ۲۳ گل و ۱۳ پاس گل .در جدول پاس گل ترنت الکساندر آرنولد او را تعقیب می‌کند با 12  پاس منجر به گل.

17:01- توماس مولر با رسانه آلمانی TZ در مورد اینکه فکر می‌کند چه کسی در پاریس برنده فینال خواهد شد صحبت کرده است. آلمانی‌ها روی لیورپول شرط می‌بندند: «من فکر می‌کنم درکل لیورپول بهتر است، اما با کاری که رئال مادرید به‌تازگی در لیگ و لیگ قهرمانان انجام داد، آنها را بدون شانس نمی‌دانم. من تساوی ۲ بر ۲ را پیش بینی می‌کنم و لیورپول در پنالتی‌ها برنده خواهد شد.»

17:00- وانیا همسر لوکا مودریچ در ورزشگاه خواهد بود تا قهرمانی این ستاره فوتبال جهان را جشن بگیرد. او یکبار شاهد ناکامی لوکیتا در فینال بوده. جام جهانی 2018.

16:51- اطلاعات مفید بازی فینال در این عکس .

16:50 - این یازدهمین رویارویی کلوپ و آنچلوتی است. در تمام رقابت‌ها. آنچلوتی در اورتون در ۴ بازی فقط یک بار به کلوپ باخت. دو بار مساوی کرد و یک بار برد. (۲-۰ در آنفیلد).

16:40- ۹ بازیکن رئال مادرید این فرصت را دارند که به جمع پرافتخارترین بازیکنان لیگ قهرمانان در قرن جدید برسند، یعنی درواقع با رکورد 5قهرمانی کریستیانو رونالدو برابری کنند. پرافتخارترین بازیکنان تاریخ لیگ قهرمانان از زمانی که به این نام تغییر یافت (از ۱۹۹۲ تاکنون): کریستیانو رونالدو: 5قهرمانی و ۱۷بازیکن مختلف ازجمله 9بازیکن ترکیب فعلی رئال با 4قهرمانی؛ مارسلو، کاسمیرو، لوکا مودریچ، تونی کروس، ناچو فرناندس، کارواخال، بنزما، گرت بیل، ایسکو. کروس در فینال2013 به‌دلیل مصدومیت حضور نداشت وگرنه این ششمین فینال او می‌شد چون یک‌بار هم با بایرن‌مونیخ این مسابقه را تجربه کرده بود.

16:34- ایکر کاسیاس،روبرتو کارلوس، آربلوا و آمارو در فن زون رئالی‌ها در مادرید. ستارگانی که بدون استثنا تجربه لمس جام قهرمانی اروپا را دارند.

16:31- زین‌الدین زیدان مهمان امشب فینال خواهد بود. او روز گذشته ناغافل برای تماشای مسابقات رولن گاروس در محل برگزاری رقابت‌های تنیس حضور یافت. با توجه به احتمال حضور امیر قطر در این بازی، رسانه‌ها این دیدار را غیرتصادفی و مربوط به آینده پاریسن‌ژرمن می‌دانند.

16:31 - تیبو کورتوا معتقد است او حالا در جای درست تاریخ قرار دارد. گلر بلژیکی در فینال سال 2014 دروازه بان اتلتیکو در فینال برابر رئال بود و تا دقیقه 93 نیز تیم پیروز میدان بودند ولی در نهایت 4-1 شکست خوردند. او سال 2018 از چلسی به رئال پیوست و حالا یک بار دیگر در فینال حضور دارد. کورتوا در نشست خبری دیروز خود گفت که نمی خواهد شانس دوم را از دست بدهد و قدر این لحظه بزرگ را می داند.

16:30 - زمان زیادی تا فینال باقیست اما جمعیت را سرگرم می‌کنند. این تصویری از فن زون لیورپول در پاریس است که کنسرتی در آن در حال برگزاری است.

16:25 - مارکا روزنامه نزدیک به رئال است و این جام را پیشاپیش به مادرید اهدا کرده. چهاردهمین جام قهرمانی رئالی‌ها و البته سومینش برای داوید آلابا. جلد جالبیست.

16:21- خورشید می‌درخشد و سکوتی مرموز روی سکوهای ورزشگاه استادوفرانس وول می‌خورد. به زودی درهای استادیوم باز خواهد شد.

16:20- کریم بنزما و وینیسیوس، از به او پاس نده تا تشکیل یک زوج درخشان... دو سال پیش قبل از بازی با گلادباخ ویدیویی از مکالمه بنزما و مندی پخش شد که کریم در آن از مندی درخواست می کرد در زمین به وینیسیوس پاس ندهد چون او قدر موقعیت ها را نمی دانست. حالا و در آستانه فینال، بنزما و وینیسیوس زوجی مرگبار را در رئال شکل داده اند. بنزما در 32 بازی لالیگا توانست 27 گل بزند و وینیسیوس نیز زننده 17 گل بود. در لیگ قهرمانان بنزما 15 گل در 11 بازی زده و دو گل تا رسیدن به رکورد رونالدو فاصله دارد. وینیسیوس در لایگا با گل ها و پاس گل هایش به تنهایی 30 امتیاز برای رئال کسب کرد.

16:16- بازیکنان لیورپول از تصمیم جدید یوفا درباره عدم حضور خانواده‌ها در زمین در صورت قهرمانی تیم‌ها راضی نیستند. تصمیم یوفا در زمینه عدم اعطای مجوز حضور خانواده‌ها در زمین باعث ناراحتی بازیکنان لیورپول شده و آنها اعتراض خودشان را به مدیران این باشگاه ابراز کرده‌اند.

16:15- هفت بازیکن نیمکت نشین لیورپول در فینال سال ۲۰۱۸، امروز هیچ کدام در این تیم حضور ندارند: مینیوله، کلاوان، ناتان کلاین، امره جان، لالانا، آلبرتو موره نو و دومینیک سولانکه.

16:08 - شرکت نورو 11 با استفاده از تجهیزات خاص در تمرینات آخر لیورپول به منظور اندازه‌گیری نوسان ذهنی بازیکنان این تیم در هنگام ضربات پنالتی خبرساز شده است. لیورپول امسال دو فینال را در ضربات پنالتی به سود خود تمام کرده است.

16:06-- شباهت نام داور فینال امشب، کلمنت تورپین با یکی از ستارگان سینمای صامت هم جالب توجه است. بن تورپین که به خاطر چشمان همگرا و خاص خود در سینمای کمدی مطرح بود، او با فیلم های چارلی چاپلین به یاد آورده می شود.

6: پوسترهای همه دوره‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا. از کلبه درویشی 1956 تا امشب که مهمترین بازی فوتبال دنیا در قالب این تورنمنت برگزار می‌شود.

15:51 - لیورپول بیشترین تعداد بازی را در این فصل در همه رقابت‌ها داشته؛ 67بازی و در همه بازی‌های ممکن در همه تورنمنت‌ها حاضر بوده. برای همین بازیکنان این تیم شاید خسته‌تر باشند. در ماه گذشته برخی بازیکنان قرمزها دوبرابر همتاهای خود در رئال از لحاظ دقیقه حضور در زمین به میدان رفته‌اند. صلاح و مانه 17‌بازی بیشتر از بنزما و 10‌بازی بیش از وینیسیوس در این فصل داشته‌اند. مانه و صلاح در این فصل 69بازی داشتند (با احتساب بازی‌های ملی) و ویرجیل فا‌ن‌دایک 61بازی. اگر کورتوا را درنظر نگیریم، بنزما با 52، وینیسیوس با 59 و میلیتائو با 56‌بازی در رئال رکورددار هستند.

15:50- به طرز عجیبی هیچ یک از دو تیم مصدوم سرشناس و تاثیرگذاری ندارند. آلابا،‌ فابینیو و تیاگو در شرایط مسابقه هستند و دیووک اوریگی که بعد از این بازی از لیورپول جدا می شود، تنها آسیب دیده این دو تیم است.

15:48 - در چنین روزی.دورتموند با هدایت اوتمار هیتسفلد 3-1 یوونتوس را در فینال اروپا شکست داد و قهرمان شد. 25 سال پیش اما هنوز تازه.

15:46-فینال امشب شاید آخرین بازی سادیو مانه برای لیورپول باشد. او سخت مورد توجه بایرن قرار دارد و کلوپ در نشست خبری دیروز خود نیز به این قضیه اشاره کرد:« هر بار قرار است در یک بازی فینال لیگ قهرمانان بازی کنیم، شایعاتی در مورد علاقه بایرن به بازیکنانم منتشر می شود. مانه فصل بعد هر جا باشد، قطعا بازیکن مهمی خواهد بود.» سال 2013 نیز قبل از فینال بایرن و دورتموند، شایعات زیادی در مورد انتقال ماریو گوتزه از دورتموند به بایرن شنیده می شد و حالا در مورد سادیو مانه همان گمانه زنی ها وجود دارد.

15:45 - هم قسم شدن کلوپ و شاگردانش؛ کلوپ با لیورپول در فینال سال 2018 برابر رئال 1-3 شکست خورد. شکستی که در آن لوئیس کاریوس گلر آلمانی مقصر درجه یک بود و با دو اشتباه تاثیرگذارش اجازه داد کریم بنزما و گرت بیل برای رئال گلزنی کنند. همان شکست انگیزه بالایی شد برای لیورپول تا یک سال بعد بازهم به فینال برسد و این بار بدون مشکل تاتنهام را شکست داد. حالا پس از 4 سال بار دیگر به مصاف رئال در فینال خواهند رفت و فرصت خوبی برای انتقام دارند.

15:43 - جلد بخش ورزشی روزنامه انگلیسی گاردین.با تیتر سکانس پایانی.

15:40 -هواداران میلان از کارلتو که سرمربی سابق تیم‌شان است درخواست کرده‌اند لیورپول را در فینال ببرد. دلیل این درخواست این است که اگر لیورپول قهرمان شود به رکورد 7قهرمانی میلان در این تورنمنت می‌رسد؛ چیزی که میلانی‌های سرمست از قهرمانی سری‌آ پس از 11سال نمی‌خواهند اتفاق بیفتد و جشن قهرمانی‌شان را خراب کند. جالب است که هواداران منچستریونایتد و کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان این باشگاه مثل ریو فردیناند و دیگران در آرزوی شکست لیورپول هستند؛ همینطور هواداران اورتون و من‌سیتی.

15:38 - میزبانی های خوش یمن برای رئال؛ فصل 14-2013 رئال مادرید در لیسبون، زادگاه کریستیانو رونالدو برای دهمین بار قهرمان چمپیونزلیگ شد. فصل 17-2016 رئال در کاردیف، زادگاه گرت بیل قهرمانی شماره 12 خود در چمپیونزلیگ را کسب کرد. امشب فینال در پاریس است و باید دید بنزما و کاماوینگای فرانسوی در کشور زادگاه شان قهرمانی را جشن خواهند گرفت یا خیر.

15:36 - سایت آنالیز هواسکورد، نتیجه بازی امشب را ۲-۱ به سود لیورپول پیش بینی کرده است. این سایت همچنین از فابینیو، تیاگو و هندرسون به عنوان ترکیب احتمالی خط میانی لیورپول نام برده. در طرف مقابل که پیش بینی هافبک های رئال اصلاً کار سختی نیست! همان همیشگی؛ کروس، مودریچ، کاسیمیرو.

15:35 - اگر کارلو آنچلوتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، با 4‌قهرمانی به‌عنوان سرمربی، صاحب بیشترین عناوین در این رقابت‌ها تبدیل خواهد شد و زیدان و باب پیزلی که 3‌بار قهرمان این جام شده‌اند را پشت‌سر خواهد گذاشت. این پنجمین باری است که کارلتو در فینال لیگ قهرمانان حاضر می‌شود.

 15:34- کاپ قهرمانی چمپیونزلیگ 73.5 سانتی متر ارتفاع و 7.5 کیلو وزن دارد. داخل این جام طلای 24 عیار به کار رفته ولی بخش اعظم آن با نقره 925 عیار است.

15:33- از آخرین شکست لیورپول (باخت ۱-۰ مقابل اینتر)، مادریدی ها چهار بار شکست خورده اند؛ مقابل بارسلونا (۴-۰)، چلسی (۳-۲)، منچسترسیتی (۴-۳) و اتلتیکو مادرید (۱-۰). از بین بازیکنان دو تیم کسی به این آمار اهمیتی نخواهد داد!

15:31- همین حالا در پاریس. هواداران لیورپول پایتخت فرانسه را اشغال کرده‌اند.

15:30 - به افتخار سرمربیان سابق باشگاه مانیز آلمان که برای پنجمین سال متوالی در فینال نماینده دارند. زنده باد کلوپ و توخل که در سالهای 2018 ، 2019، 2020 ، 2021 و 2022 در فینال بوده‌اند.عجب دستاوردی.

15:27 - جلد روزنامه اکیپ، مهمترین روزنامه ورزشی جهان که در پاریس میزبانی فینال را می‌کند.آنها از دو عبارت انگلیسی و اسپانیایی استفاده کرده‌اند

15:27 - جلد روزنامه اکیپ، مهمترین روزنامه ورزشی جهان که در پاریس میزبانی فینال را می‌کند.آنها از دو عبارت انگلیسی و اسپانیایی استفاده کرده‌اند

15:20 - فینال امشب لیگ قهرمانان اروپا که بین رئال‌مادرید و لیورپول در پاریس برگزار می‌شود، پرتکرارترین فینال تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود. 2‌تیم برای سومین بار با هم روبه‌رو می‌شوند. لیورپول اولین‌بار در سال1981 و در فرمت قبلی مسابقات اروپایی در دیدار فینال با رئال‌مادرید روبه‌رو شد و با تک گل آلن کندی بازی را برد و قهرمان شد. یک‌بار هم در فینال سال2018 رئال با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به جام رسید.

15:10 - بعد از ۳۶ سال قضاوت فینال مهم ترین جام اروپا به یک داور فرانسوی سپرده شده است. کلمنت تورپین بعد از رابرت هلیس (1972)، میشل کتابچیان (1975)، رابرت ورتز (1977)، ژرژ کنراث (1982) و میشل ووترو (1986) ششمین داور فرانسوی است که فینال جام باشگاه های اروپا یا لیگ قهرمانان اروپا را سوت می زند.

15:04 - بنزما در این فصل بهترین گلزن لیگ قهرمانان خواهد شد. این بیست‌و‌هشتمین‌بار است که یک‌بازیکن رئال‌مادرید جایزه بهترین گلزن را از آن خود می‌کند. در 6‌فصل اخیر هر 6‌آقای گل از بارسلونا بودند (5بار مسی و یک‌بار سوارز). محمد صلاح در لیگ برتر به‌طور مشترک با سون هیونگ مین با 22گل آقای گل شد و کریم بنزما در لالیگا با 26گل زده عنوان آقای گلی را به‌دست آورد. بازی امشب در تعیین توپ طلا هم که 25مهر ماه اهدا می‌شود تأثیر زیادی دارد. مانه و صلاح از لیورپول و کریم بنزما از رئال شانس زیادی برای این جایزه دارند و پیروزی یکی از 2‌تیم می‌تواند بازیکن آن تیم را به توپ طلا برساند. البته اگر باز هم خبرنگاران مثل همیشه به مسی رأی ندهند!

15:00 - زمان فینال امشب، ساعت 9 به وقت پاریس و کمی بعدتر ساعت 23 به وقت تهران. شما از کجای دنیا آخرین بازی بزرگ فصل را تماشا می‌کنید؟

 

نظر شما