شناسهٔ خبر: 54295328 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

طارمی داماد شد!

امروز در خبر‌ها آمد که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان و عضو باشگاه پورتو پرتغال با یک ایرانی‌ که در شهر لندن انگلیس زندگی می‌کند، نامزد شده است.نامزد طارمی در لندن بزرگ شده و پدرش نیز تاجر است. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از اینکه سال گذشته در یکی از مسابقات موفق به گلزنی شد، حرف p را نشان داد و گفته می‌شود این حرف، اول اسم نامزد او است. شنیده می‌شود طارمی در روزهای آتی به ایران آمده تا مراسم عروسی خود را در یکی از شهر‌های بوشهر یا اصفهان برگزار کند.

صاحب‌خبر -

مهدی طارمی  (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. او سپس در الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. مهدی طارمی در ریو آوه در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد.

مهدی طارمی

طارمی در ردهٔ ملی از سال ۱۳۹۴ به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

طارمی در حال حاضر یکی از بهترین مهاجم‌های ۱۰ لیگ برتر اروپایی است.

مهدی طارمی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ با عقد قرادادی دوساله به باشگاه پرسپولیس پیوست.نخستین درخشش او در پرسپولیس در تاریخ ۲ آذر ۱۳۹۳ و در شهرآورد تهران مقابل استقلال بود که در آن بازی پرسپولیس با نتیجهٔ ۲–۱ به پیروزی رسید. او در آن بازی دیدنی گلی نزد، اما به عنوان یک بازیکن تعویضی نقش موثری در گل اول داشت و با پاس گل او محمّد نوری گل اول و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند. وی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ و در حضور بیش از صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمر رساندن چیپ از روی نقطهٔ پنالتی مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ زمینه‌ساز پیروزی ۱–۰ پرسپولیس شد.

مهدی طارمی سابقه گلزنی در شهرآورد تهران را دارد؛او در شهرآورد هشتاد و سوم که با نتیجه ۴–۲ به سود پرسپولیس تمام شد، دو بار دروازه استقلال را باز کرد.

مهدی طارمی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او جایزه برترین بازیکن فصل ۹۶–۱۳۹۵ خود را به حرم امام رضا تقدیم کرد.طارمی به غیر از این جایزه، به عنوان برترین گلزن لیگ شانزدهم و بهترین مهاجم این رقابت‌ها نیز انتخاب شد.

مهدی طارمی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ عضو باشگاه الغرافه قطر شد.

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال ریو آوه در لیگ برتر پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای این تیم و در اولین حضورش به عنوان بازیکن ثابت، هت‌تریک کند. او در بازی بعدی نیز توانست با درخشش خود دو پنالتی را برای ریو آوه کسب کند. او در این بازی‌ها عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد و همچنین نمرات ۱۰ از ۱۰ و ۸٫۱ از ۱۰ را از نگاه هواسکورد گرفت.

او علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف است. در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به «پنالتی‌گیر» معروف شده‌است.

در انتهای فصل نیز طارمی با به ثمر رساندن ۱۸ گل مشترکاً به همراه کارلوس وینیسیوس و پیزی به آقای گلی لیگ برتر پرتغال رسید.

در شهریور ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به باشگاه فوتبال پورتو پیوسته‌است. او اولین گل لیگ خود را برای پورتو در ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در برد خانگی ۳-۱ مقابل پورتیموننسه به ثمر رساند.در ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، طارمی در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دروازه یوونتوس را باز کرد. او اولین ایرانی بود که در مرحله حذفی اول مسابقات گلزنی کرد. در ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، او گل پیروزی بازی را با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی در برد ۱-۰ خارج از خانه مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند، اما باشگاهش در مجموع ۱-۲ شکست خورد. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط سایت اتحادیه فوتبال اروپا، گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ انتخاب شد. در این نظرسنجی از هواداران فوتبال اروپا خواسته شده بود تا از بین ده گل، بهترین را انتخاب کنند. حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده و گل طارمی با کسب بیش از ۷۵۰ هزار رای، اول شد.

برچسب‌ها:

نظر شما