شناسهٔ خبر: 54294539 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ماموریت بزرگ بنزما؛ تکلیف توپ طلا را یک‌سره کن!

کریم بنزما قصد دارد فصل تاریخی خود را با درخشش در فینال مقابل لیورپول تکمیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در این فصل از لیگ قهرمانان در شرایطی به فینال رسید که بی تردید کریم بنزما با گلزنی‌های متوالی خود در مراحل حذفی، نقش مهمی در دستیابی به این افتخار بزرگ ایفا کرد. بنزما 15 گل در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و با دو گل بیشتر از رابرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ، همین حالا نیز عنوان بهترین گلزن فصل را به خود اختصاص داده است.

نزدیک‌ترین رقیب او از این حیث محمد صلاح هست که هشت بار گلزنی کرده و غیرممکن است بتواند به ستاره فرانسوی رئال مادرید برسد. گل سرنوشت ساز و مهم کریم بنزما در بازی برگشت مقابل سیتی از روی نقطه پنالتی، دهمین گل او در دور حذفی این فصل بود و حالا او با رکورد کریستیانو رونالدو در فصل 2016/17 در لباس رئال مادرید برابری کرد. در صورت گلزنی در فینال، بنزما این رکورد را به تنهایی به خود اختصاص خواهد داد. 

همچنین با دو هت‌تریک متوالی مقابل پاری‌سن ژرمن و چلسی، بنزما تبدیل به چهارمین بازیکنی شد که در دو بازی‌ متوالی در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرده و هفتمین بازیکنی شد که در یک فصل، بیش از یک بار موفق به انجام این کار شده است. همچنین کریم بنزما 16 گل در 22 بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل باشگاه‌های انگلیسی به ثمر رسانده که این بیشترین تعداد گل او در مقابل نمایندگان یک کشور است. این ستاره فرانسوی هفت بار در این فصل نمایندگان انگلیس را مغلوب کرده و از رکورد 14 گل مقابل تیم‌های آلمانی پیشی گرفت. در صورت درخشش در فینال، دیگر تردیدی در مورد رسیدن جایزه توپ طلا به کریم بنزما وجود نخواهد داشت.

نظر شما