شناسهٔ خبر: 54294510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۲۸۴ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستا‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال حدود ۲۸۴ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به روستا‌های کرمانشاه تخصیص یافت،گفت : این رقم برای سال ۱۴۰۱ به هزار میلیارد تومان برسد.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه پارسال برای اولین بار از محل اعتبارات محرومیت زدایی، برای آبرسانی به روستا‌ها منابعی در نظر گرفته شد که سهم استان کرمانشاه ۲۸۴ میلیارد تومان بود، گفت : این اعتبار اواخر پارسال تخصیص کامل پیدا کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از محل این اعتبارات آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان در نظر گرفته شد که آبرسانی به روستا‌های هشت شهرستان را قرارگاه نجف سپاه و شش شهرستان دیگر را سپاه نبی اکرم (ص) در قالب جهاد سازندگی انجام خواهد داد.

برای جذب این اعتبار تا پایان سال مالی جاری یعنی حدود دو ماه آینده فرصت داریم و نگرانیم این اعتبار برگشت بخورد.

تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان بابت پیش پرداخت اجرای طرح‌ها و خرید تجهیزات هزینه شده است.

پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها به صورت تفکیک شده مشخص است، عملیات اجرایی برخی از این طرح‌ها از سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ آغاز شده بود و به دلیل مشکلات متعدد متوقف مانده بود.

عملیات اجرایی آبرسانی به تعدادی از این روستا‌ها آغاز شده آبرسانی به نوسود و روستا‌های مرزی، مجتمع امام علی (ع) سرفیروزآباد، قلعه سلمان خان و... از جمله این طرح‌ها است.

از این تعداد ۶۰ روستا اولویت دار هستند، تلاش کردیم آبرسانی به این روستا‌ها به تابستان امسال برسد که بعید است.

البته آبرسانی کامل به ۳۴۹ روستایی که در برنامه داریم اعتباراتی بیش از ۲۸۴ میلیارد تومانِ اختصاص یافته نیاز دارد.

برای سال ۱۴۰۱، از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزار میلیارد تومان به کرمانشاه اختصاص یابد و بتوان سایر روستا‌ها را تکمیل کرد.

وضعیت خشکسالی باعث شده چاه و چشمه‌هایی که منابع آبی بسیاری از روستا‌ها بوده خشک شود و نیازمند حداقل ۲۰ دستگاه تانکر هستیم.

 خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها برای تامین تانکر مورد نیاز آبرسانی به روستا‌ها شدیم .

نظر شما