شناسهٔ خبر: 54292355 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار خواندنی ها و دیدنی ها

نفرین لاک پشت سیاه بر اهالی یک روستا

در یک شب تابستانی در سال ۱۹۵۱ م زندگی اهالی این روستا دگرگون شد. موجی از کوتاهی قد در این سرزمین به وجود آمد که بر کودکان بین ۵ تا ۷ ساله بیشترین تاثیر را گذاشت. تا جایی که رشد آن‌ها متوقف شد و با همان قد و اندازه‌های خود ماندند. حتی بسیاری از آن‌ها دچار معلولیت‌های مختلفی شدند ...

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک باتو، اهالی یک روستا در چین در یک چشم بر هم زدنی کوتاه قد شدند. بیش از ۶۰ سال است که معمای این روستا دانشمندان را متحیر کرده است! یعنی وقتی قدم در این روستا می‌گذارید، حس میکنید در داستان کوتوله‌ها وارد شده اید.

ولی واقعا ماجرای روستای عجیب یانگسی چیست؟

در یک شب تابستانی در سال ۱۹۵۱ م زندگی اهالی این روستا دگرگون شد. موجی از کوتاهی قد در این سرزمین به وجود آمد که بر کودکان بین ۵ تا ۷ ساله بیشترین تاثیر را گذاشت. تا جایی که رشد آن‌ها متوقف شد و با همان قد و اندازه‌های خود ماندند. حتی بسیاری از آن‌ها دچار معلولیت‌های مختلفی شدند و بلندقامت‌ترین فرد روستا به ۱۱۹ سانتی متر رسید که این عدد بیشترین میزان در میان اهالی به شمار می‌رفت، ولی قد بقیه مردم بین ۶۴ تا ۹۰ سانتی متر در نوسان بود.

بنا بر این گزراش، دانشمندان نظریات مختلفی ارائه کردند؛ برخی بر این باور بودند که مقدار زیادی جیوه در خاک این روستا وجود دارد و بر قد آن‌ها اثر گذاشته است، ولی این نظریه هیچ وقت ثابت نشد.

کوتاهی قد,کوتوله ها

اما ساکنان روستا سخنی بس ترسناک بر زبان می‌آورند، چون آنان عقیده دارند نفرین لاک پشت سیاه، عامل اصلی این اتفاق بوده است.

داستان از این قرار است: یک روز مردی به نام وانگ لاک پشت سیاهی را صید می‌کند و به دلیل اشتهای زیاد اهالی و خانواده وانگ در خوردن این قبیل از حیوانات تصمیم گرفتند آن را بکشند و کباب کنند و بخورند.

این بی رحمی، خشم لاک پشت سیاه را برانگیخت تا جایی که بر کودکان و نسل‌های آینده تاثیر گذاشت و آن‌ها را تا به امروز کوتاه قد کرد.

کوتاهی قد,کوتوله ها

بدین دلیل، امروزه خانه‌ها و وسایل و تختخواب‌های آنان تبدیل به خانه کوتوله‌ها شده و تا به امروز هیچ دلیل علمی برای این اتفاق کشف نشده و هنوز که هنوز است تنها داستان روستاییان به عنوان عامل اصلی این اتفاق قلمداد شده است.

نظر شما