شناسهٔ خبر: 54291856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

حماس برای فردا فراخوان بسیج عمومی و حرکت به سمت مسجد الاقصی داد

جنبش حماس برای فردا (یکشنبه) فراخوان بسیج عمومی داده و از مردم مبارز فلسطین در شهر قدس و سراسر کرانه باختری و مناطق اشغالی ۴۸ خواست با حرکت به سمت مسجد الاقصی و اعتکاف در این مکان مقدس، طرح‌های یهودی‌سازی را ناکام بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از سایت النشرة، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، خواستار تجمع گسترده در سراسر فلسطین اشغالی و خارج آن و برافراشتن پرچم فلسطین در تمامی نقاط جهت دفاع از قدس و مسجد الاقصی و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی آن و تاکید بر هویت عربی این منطقه و قدس شد و تاکید کرد: حاکمیت در این مناطق تنها از آن فلسطینی‌ها است.

حماس در ادامه تاکید کرد: فردا (یکشنبه) باید ملت و امت ما در دفاع از قدس و مسجد الاقصی و تاکید بر ماهیت عربی این مناطق، تجمع مردمی گسترده‌ای به راه انداخته و در تمامی نقاط پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورند، ما از  امت‌های عربی و اسلامی، رهبران، حاکمیت‌ها، ملت‌ها، احزاب و سازمان‌های آنها می‌خواهیم فردا یکشنبه را یک روز باشکوه و مقدس بدانند که تمامی گروه‌های امت در تمامی سطوح برای ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی قدس فعالیت خواهند داشت.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد: این مسؤولیت تاریخی ملت قهرمان فلسطین و امت‌های بزرگ عربی و اسلامی است و ما در دفاع از قبله اول مسلمانان و معراج‌گاه پیامبر و نیز آزادسازی سرزمین (فلسطین) از اشغالگران ظالم صهیونیستی برای بازگرداندن فلسطین به مردم و آغوش امتش مشارکت می‌کنیم تا فلسطین قبله آزادگان جهان شود.

شهرک‌نشین‌ها هر ساله در سالروز جنگ ژوئن ۱۹۶۷ راهپیمایی موسوم به "پرچم‌ها" را در قدس اشغالی برپا می‌کنند، این راهپیمایی در سال گذشته موجب شد عملیات "شمشیر قدس" از سوی گروه‌های فلسطینی در پاسخ به حملات ۱۱ روزه اسرائیلی‌ها به نوار غزه آغاز شود.

نظر شما