شناسهٔ خبر: 54291800 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی نقش صنعت واکسن در پایداری اقتصاد دانش‌بنیان

صنعت دارو در میان سودآورترین صنایع جهان قرار دارد و همتراز با صنایع بزرگی چون نفت و گاز مورد توجه دولت‌ها قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فناوری ریاست جمهوری، این صنعت گسترده و حیاتی در موضوعات مختلفی چون سلامت، تامین غذا، تامین دارو و مواد اولیه، تامین تجهیزات پزشکی و غیره به ارتقای سطح سلامت و کاهش بیماری‌‌ها کمک می کند. از جمله عرصه‌های راهبردی که زیرمجموعه حوزه سلامت مطرح است، تامین واکسن و پیشگیری از بروز بیماری‌ها با کمک آن است.

به دلیل اهمیت بالای این صنعت در کشور و برای بررسی اقتصاد دانش‌بنیان دارو و واکسن؛ ۸ و ۹ خردادماه‌ سال جاری با مشارکت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همراهی محققان دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، سمپوزیومی با عنوان «بررسی اقتصاد دانش‌بنیان حوزه‌های دارو، واکسن و زیست فناوری» برگزار می‌شود.

در این سمپوزیوم در خصوص موضوعاتی چون داروهای بیولوژیک و اشتغال دانش‌بنیان، واکسن و اقتصاد دانش‌بنیان، زیست فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و دارو و اقتصاد دانش‌بنیان بحث و تبادل نظر می‌شود.

این رویداد در روزهای ۸ و ۹ خردادماه امسال برگزار می‌شود و با برگزاری چهار پنل تخصصی در حوزه‌های دارو و واکسن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

چند سالی است که به دلیل بروز برخی بیماری‌ها و تهدیدات جهانی در به خطر انداختن سلامت مردم، صنعت واکسن در کنار مسایل امنیتی قرار گرفته است؛ به همین دلیل کشورها رقابتی سخت و تلاشی مضاعف برای توسعه بومی این صنعت دارند. ایران هم به عنوان یکی از قدیمی ترین های این صنعت در تلاش است تا دوباره جایگاه واقعی خود در این حوزه را کسب کند و برای این کار شرکت های دانش‌بنیان و متخصصان خود را به یاری طلبیده است.

علاقه مندان برای شرکت در این سمپوزیوم به آدرس اینترنتی https://biodc.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما