شناسهٔ خبر: 54291655 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۷ خرداد

در این بسته خبری در مورد مشخصات صفحه‌نمایش پیکسل هفت و پیکسل هفت پرو گوگل فاش شد، اپلیکیشن جدید Gallery Go نام Go را حذف می‌کند و عرضه اوپو A57 4G با تراشه هلیو G35 و شارژ سریع‌تر می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

بزرگ‌ترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ در راه است

به زودی به روز رسانی بزرگ مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ برای کاربران عرضه خواهد شد. در این به‌روز رسانی که تحت عنوان Windows 11 22H2 یا Sun Valley 2 شناخته می‌شود بسیاری از نقص‌ها برطرف شده و قابلیت‌های جدیدی به این سیستم عامل افزوده خواهد شد.

نسخه RTM به‌روز رسانی Windows 11 22H2 در ماه‌های می یا ژوئن برای کاربران عرضه می‌شود و منابع آگاه خاطر نشان کرده‌اند که این نسخه در ۲۴ مه در دسترس قرار خواهد گرفت.

ویندوز ۱۱ از زمان عرضه‌اش تاکنون در جذب کاربران دچار مشکلات عدیده‌ای بوده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل این پدیده محبوبیت بیش از اندازه ویندوز ۱۰ و راحتی کاربران در استفاده از آن نسخه شناخته می‌شود. علاوه بر این پیش نیازهای سیستمی ویندوز ۱۱ نیز مزید بر علت بوده و بسیاری را از نصب این سیستم عامل منصرف کرده است.

مشخصات صفحه‌نمایش پیکسل هفت و پیکسل هفت پرو گوگل فاش شد

گوگل در رویداد I/O 2022 خود که چند هفته پیش برگزار شد تیزرهایی از گوشی‌های پیکسل هفت و هفت پرو منتشر کرد که دید خوبی از پنل پشت آن‌ها در اختیار ما قرار می‌داد. طبق این تیزرها هر دو گوشی آینده گوگل که پاییز امسال معرفی خواهند شد از همان طراحی نواری برای دوربین‌های پشت خود استفاده خواهند کرد. امروز نیز یک گزارش جدید منتشر شده است که اطلاعات بیشتری را درباره صفحه‌نمایش پیکسل هفت و هفت پرو فاش کرده است.

صفحه‌نمایش پیکسل هفت یک نمایشگر ۹۰ هرتزی با وضوح ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل خواهد بود، در حالی‌که پیکسل هفت پرو از یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی یا رزولوشن ۳۱۲۰*۱۴۴۰ پیکسل بهره خواهد برد. دلیلش آن است که گوگل دقیقاً از همان نمایشگرهای پیکسل شش و شش پرو در این گوشی‌ها بهره خواهد برد.

بر اساس اطلاعاتی که از داخل کدهای پروژه اوپن‌سورس، اندروید به دست آورده، منتشر کرده است. گوگل دو درایور نمایشگر جدید به نام‌های C10 و P10 ایجاد کرده که با توجه به اسامی رمزی پیکسل هفت و هفت پرو که به‌ترتیب Cheetah و Panther هستند. با توجه به حروف اولشان می‌توان حدس زد که این نمایشگرها متعلق به این دو گوشی بوده و هر دوی آن‌ها توسط سامسونگ ساخته شده‌اند. سامسونگ سال گذشته نیز نمایشگرهای پیکسل شش و شش پرو را ساخته بود.

سونی بیش از ۲۰ بازی برای PlayStation VR2 برنامه ریزی کرده است

در آخرین اخبار اعلام شد نه تنها سه اقتباس دیگر از بازی‌های سونی به تلویزیون خواهند آمد، بلکه مشخص شد که سونی بیش از ۲۰ بازی برای PlayStation VR2 برنامه ریزی کرده است.

پس از مدت کوتاهی که از انتشار این خبر گذشت، سونی اعلام کرد که ارائه بعدی State of Play خود را برای دو ژوئن برنامه‌ریزی کرده است. سونی قصد دارد ۳۰ دقیقه از اخبار و به‌روزرسانی‌های PlayStation (از جمله نگاهی پنهانی به چند بازی PS VR2) را در این ارائه نشان دهد. اگرچه تنها شش روز دیگر به برگزاری این موضوع باقی مانده است این برنامه از دو ژوئن ساعت شش بعدازظهر به وقت شرقی آغاز می‌شود.

اپلیکیشن جدید Gallery Go نام Go را حذف می‌کند

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن Gallery Go با آیکون برنامه جدید خود قسمت Go را از نام خود حذف کرده است و با نسخه ۱.۸.۸.۴۳۶۴۲۸۴۵۹ نام اپلیکیشن "Gallery" است.

Gallery Go اولین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان جایگزین Lite برای Google Photos برای دستگاه‌هایی با سخت‌افزار محدود راه‌اندازی شد. از آنجایی که حتی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه به قدرت حافظه رم و پردازنده بیشتر می‌رسند تقاضا برای جایگزین‌های Go ممکن است کمی کاهش یافته باشد.

همچنین ممکن است گوگل در تلاش باشد تا با اپلیکیشن گالری بدون حاشیه خود به مخاطبان بیشتری دست یابد. اوایل این ماه اعلام شد که اپلیکیشن YouTube Go اواخر امسال متوقف خواهد شد. اپلیکیشن استاندارد یوتیوب باید بهبودهایی را برای دستگاه‌های رده پایین‌تر از جمله کنترل دقیق‌تر برای مصرف‌کنندگان با داده کم مشاهده کند.

سامسونگ شدت تاخوردگی نمایشگر گلکسی زد فولد چهار را کاهش می‌دهد

نسل جدید فناوری Super Ultra Thin Glass در گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار مقاومت دربرابر خط‌وخش را نیز افزایش می‌دهد.

مرداد ماه سال گذشته شاهد رونمایی از نسل سوم گوشی تاشو سامسونگ با نام گلکسی زد فولد سه بودیم و انتظار می‌رود تا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نسل جدید آن نیز معرفی شود. تاکنون اطلاعات بسیار کمی از گلکسی زد فولد چهار منتشر شده، اما به‌تازگی یکی از افشاگران مطرح دنیای موبایل صحبت‌هایی را درباره صفحه‌نمایش و پوشش سطح آن منتشر کرده است.

طبق این گزارش سامسونگ در نسل چهارم گوشی تاشو خود از نمایشگری با خط تاشدگی مرکزی سطحی‌تری بهره خواهد برد و تجربه کشیدن انگشت از قسمتی به قسمت دیگر بسیار روان‌تر خواهد بود. چنین تغییری قطعاً اتفاقی مهم خواهد بود و باید ببینیم که سامسونگ برای بهبود لولای دستگاه چه تغییراتی را تدارک دیده است.

عرضه اوپو A57 4G با تراشه هلیو G35 و شارژ سریع‌تر

اوپو گوشی A57 را در ماه آوریل با تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ و اتصال 5G عرضه و حالا نسخه 4G را با تراشه هلیو G35 معرفی کرده است. اگرچه این تنها تفاوت بین این دو نوع نیست؛ مدل 4G انرژی مورد نیازش را توسط باتری پنج هزار میلی آمپر ساعت می گیرد، اما حالا به جای ۱۰ وات با حداکثر سرعت ۳۳ وات شارژ می‌شود.

همچنین این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۵۶ اینچ LCD با رزولوشن HD پلاس بوده و نرخ تازه سازی آن از ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز کاهش پیدا کرده است. حافظه و ذخیره سازی نیز پایین آمده و شما سه گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دریافت می‌کنید. با این حال از قابلیت رم مجازی تا چهار گیگابایت و کارت میکرو SD تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند.

نظر شما