شناسهٔ خبر: 54289484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مخبر خبر داد:

تلاش دولت برای ایجاد توازن در بودجه معاونت علمی با سایر دستگاه‌ها

معاون اول رئیس جمهور گفت: تاکنون توجه کافی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه جاری کشور نشده و به‌دنبال آن هستیم تا در بودجه‌ریزی سالانه دولت توازنی در اختصاص بودجه معاونت علمی و فناوری با سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها به‌وجود آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون رئیس جمهور، پنجمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان صبح امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» و با تأکید بر بهره‌گیری از برخی فرصت‌های موجود در بودجه سال جاری برای کمک به توسعه دانش‌بنیان در کشور افزود: تاکنون توجه کافی به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بودجه جاری کشور نشده است و به‌دنبال آن هستیم تا در بودجه‌ریزی سالانه دولت توازنی در اختصاص بودجه معاونت علمی و فناوری با سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها به‌وجود آید.

وی افزود: با در اختیار گذاشتن امکانات مالی و زیرساختی به حوزه دانش‌بنیان، تمامی وزارتخانه‌ها موظف به دانش‌بنیان کردن دستگاه‌های متبوع خود و همچنین اشتغال‌زایی در این بخش هستند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌های دولت سیزدهم، قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کشور به‌عنوان یک منبع قابل استناد برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور پایه‌ریزی شده است.

وی  گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبارات لازم در راستای تحقق قانون جهش تولید دانش‌بنیان و با ورود و کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و درآمدزایی از طریق صادرات مواد و محصولات تولیدی این شرکت‌ها، ضمن توسعه زنجیره ارزش تولید، کشور از مرحله خام فروشی عبور خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این جلسه ضمن بررسی وضعیت بودجه و تخصیص منابع مالی این معاونت، گزارشی از تصویب آیین‌نامه‌های اجرای مرتبط با قانون بودجه شرکت‌های دانش‌بنیان و منابع لازم جهت اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان ارائه کرد.

همچنین آخرین اقدامات انجام شده در ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در حوزه‌های بومی‌سازی، پروژه‌های پیشران و زیست‌بوم، اقدامات اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان و همچنین محور‌های اصلی قانون جهش تولید دانش‌بنیان از جمله تقویت ابزار‌های مالی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز، رفع موانع فعالیت‌های دانش بنیان و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان بحث و بررسی شد.

انتهای پیام

نظر شما