شناسهٔ خبر: 54289190 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مقام مسئول خبر داد؛

کارآمدی راهکارهای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور بیشتر می‌شود

میترا سعیدی کیا

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری گفت: کارآمدی راه‌کارهای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست هم‌اندیشی رفع چالش‌ها و موانع پیش روی پایگاه‌ها و متخصصان همکار در جذب و استفاده بهینه از توانمندی و ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برگزار شد.

مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در این مراسم با اشاره به دستورالعمل و آیین‌نامه جدید مرکز تعاملات در بخش همکاری، بیان کرد: بسیاری از چالش‌ها و موانع موجود بر سر راه همکاری با متخصصان و کارآفرینان خارج از کشور و پایگاه‌های همکار در این حوزه قابل رفع و پیگیری است و تلاش می کنیم این مشکلات را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی خطاب به کارشناسان و همکاران این حوزه گفت: موانع و نواقص را با متخصصان مرکز تعاملات درمیان بگذارند تا در این مسیر بتوانیم خدمات کارامدتر و بهتری به متقاضیان ارائه کنیم و همکاری‌ها هدفمندتر و بهینه‌تر باشد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: متخصصان و پایگاه های همکار از ظرفیت خود برای ارتباط گیری با خارج از کشور استفاده کنند و با مرکز در این زمینه همکاری داشته باشند.

همچنین در این نشست، سید علی حسینی معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری نیز با بیان اینکه هدف از برنامه همکاری و ایجاد پلتفرم فراهم کردن بستری برای شکل‌گیری ارتباط متخصصان ایرانی با مراکز و مؤسسات داخلی است، گفت: لزوما بازگشت دائم این متخصصان در این برنامه مدنظر نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط داخل کشور و عدم آشنایی متخصصانی که سال‌هاست در خارج از ایران هستند، تلاش بر این است که بستری فراهم شود تا فارغ از شرایط بروکراسی داخل، امکان همکاری با مراکز مختلف داخل کشور فراهم شود و شرایط اثربخشی متخصصان در داخل کشور ایجاد شود.

نظر شما