شناسهٔ خبر: 54289077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد برخورد با اخلالگران بازار را خواستار شد

یزد - ایرنا - استاندار یزد با تاکید بر رصد کامل بازار، نظارت بر فرآیند توزیع مایحتاج مردم ، برخورد با اخلالگران و برهم زنندگان آرامش بازار و افرادی که قصد سوء استفاده از تحولات اقتصادی را دارند، مورد تاکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهران فاطمی روز شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان افزود: هر جایی اخلال در نظام اقتصادی و بازار استان اتفاق بیفتد، با عوامل آن به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: مایحتاج ضروری و کالای اساسی مورد نیاز شهروندان به وفور و بیش از نیاز وجود دارد باید با نظارت کامل جلوی هرگونه سوء استفاده از تحولات بازار گرفته شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: از ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون ۲۷ هزار مورد بازرسی از اصناف مختلف انجام شده است و  یکهزار و ۸۰۴ پرونده تخلف در سطح استان ثبت شده است.

محمدرضا علمدار یزدی درج نشدن قیمت بر روی کالاها را عمده ترین تخلف منجر به تشکیل پرونده‌ دانست و تصریح کرد: تیم‌های بازرسی فعالانه به کار خود ادامه می دهند و با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

استاندار یزد ساماندهی کاروان‌های اربعین حسینی را خواستار شد

 استاندار یزد روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان گفت: ساماندهی کاروان‌های اربعین حسینی برای حضور باشکوه در پیاده‌روی اربعین در استان پیگیری و اقدام لازم در این زمینه با همکاری هیات های مذهبی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران فاطمی افزود: برگزاری باشکوه پیاده‌روی بزرگ و حماسی اربعین بعد از ۲ سال به دلیل کرونا یکی از مهترین رسالت مسئولان با همکاری مردم و خیران است و ساماندهی کاروان‌ها به منظور تهیه امکانات و ارائه خدمات به زوار در اربعین به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی بیان کرد: ایجاد یک موکب دائمی بزرگ و مناسب برای زوار حضرت امام‌حسین(ع) از ضروریات است و باید مسئولان و خیران در این زمینه برنامه ریزی و همکاری کنند.

دبیر ستاد اربعین یزد نیز در این نشست گفت: برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین کمیته‌های ۱۷ گانه‌ای در استان تشکیل شده و اعضای کمیته های مختلف با جدیت و طبق برنامه به انجام وظیفه مشغول هستند.

احمد گنجی پیاده‌روی اربعین را یکی از مهم‌ترین اقدامات دینی و فرهنگی در جهان اسلام دانست و افزود: ستاد اربعین حسینی(ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبودها برای برپایی مراسم باشکوه در شهرستان‌ها تشکیل شده است .

مطابق تقویم ۱۴۰۱، روز ۲۶ شهریورماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴، اربعین حسینی است.

نظر شما