شناسهٔ خبر: 54288886 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

فاطمه کرمی

با هدف ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های خلاقیت و نوآوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد فناوری نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین امضای این تفاهم‌نامه روز هفتم خرداد ۱۴۰۱ با حضور رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم ریاست جمهوری و مدیرعامل کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: امروز در فرآیند برنامه‌های کانون روز بسیار خوبی‌ست چراکه اساس حوزه فعالیت کانون ارتباط مستقیم مربیان و کشف و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان است و در قبال این شکوفایی خلاقیت، تولیدات آن از قبیل کتاب، سرگرمی، فیلم و... نیازمند توسعه و نوآوری‌ست.

او ضمن قدردانی از توجه و اهمیت دادن ستاد فناوری‌های نرم ریاست‌جمهوری به حوزه فعالیت کانون افزود: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شاهد اتفاق‌های خوبی در عرصه کودک و نوجوان باشیم و بتوانیم بخشی از نگرانی‌های خانواده‌ها و نیازهای بچه‌ها در حوزه تعلیم و تربیت را برطرف کنیم.

مدیرعامل کانون همچنین یادآور شد: با امضای این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی برای افراد و شرکت‌های خلاق که در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند فراهم‌ خواهد شد تا از حمایت این دو نهاد برخوردار شوند.

او ادامه داد: نباید با حوزه کودک و نوجوان سهل‌انگارانه برخورد کنیم چراکه به اعتقاد ما ریشه بسیاری از مشکلات در سهل‌انگاری حوزه تعلیم و تربیت است، بنابراین باید زمینه‌های لازم را در این زمینه فراهم شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

کانون چشمه‌جوشانی‌ست که باید به دریای عظیم فناوری‌های نرم متصل شود

پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آیین امضای تفاهم‌نامه با کانون اظهار کرد: کانون فضایی‌ست که بهترین خدمات را در حوزه پرورش خلاقیت به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد.

او با اشاره به نقش نظارتی کانون افزود: کانون انباشته از دانش فنی‌ست که می‌تواند در استانداردسازی و ارتقای محصولات حوزه کودک و نوجوان به‌عنوان ناظر کمک کند.

مدیرعامل ستاد فناوری‌های نرم همچنین با اشاره به گستردگی مراکز ثابت و سیار کانون در نقاط مختلف کشور گفت: افراد خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان اگر به‌دنبال فعالیت عدالت‌محورانه‌اند این مجموعه بهترین فرصت برای آن‌هاست.

او در پایان ابراز کرد: بر اساس مصوبه رئیس‌جمهور در سفر استانی اخیر، مقرر شد در هر شهر پنج خانه خلاق راه‌اندازی شود و کانون می‌تواند به شکل‌گیری این مهم کمک کند و در آینده نزدیک شاهد تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های خلاق باشیم.

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و ستاد فناوری‌های نرم، اصلاح ساختار برنامه و بودجه به‌منظور اولویت‌دهی و حمایت از خدمات و تولیدات فرهنگی‌هنری، فناوری‌های نرم و خلاق دانش‌بنیان، تسهیل بسترهای لازم برای تجاری‌سازی محصولات وخدمات حوزه کودک و نوجوان با استفاده از فناوری‌های نرم و خلاق دانش‌بنیان و همکاری در اجرا و به‌کارگیری نظام جامع آماری استاندارد و تحول در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم‌گری با هدف شناسایی موانع و مانع‌زدایی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه کودک و نوجوان از موضوع‌های مطرح شده‌است.

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

همچنین حمایت از برگزاری رویدادهای تخصصی صنایع خلاق مرتبط با حوزه کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری، کمک به عرضه محصولات و خدمات حوزه کودک و نوجوان در خانه نوآور و صادرات ایران ساخت در داخل و خارج از ایران جهت صادرات محصولات و خدمات حوزه صنایع خلاق و دانش‌بنیان، حمایت از حضور شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخل و خارج و برپایی غرفه تخصصی و تسهیل بسترهای نوین فناوری‌های دیجیتال (بلاک‌چین، هوش مصنوعی،خدمات ابری و...) برای توسعه و تسهیل کسب و کارهای صنایع خلاق حوزه کودک و نوجوان از دیگر موضوع‌های طرح‌شده در تفاهم‌نامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و ستاد فناوری‌های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری‌ست.

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

تفاهم‌نامه برای ایجاد خانه‌ خلاقیت و نوآوری برای کودکان

انتهای پیام

نظر شما