شناسهٔ خبر: 54285141 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستیابی شرکت پترو صنعت تاراز به دانش ساخت تجهیزات راهبردی پالایشگاهی و نیروگاهی

شرکت پترو صنعت تاراز مستقر در شهرک صنعتی نجف آباد از معدود شرکت هاییست که به دانش طراحی و ساخت تجهیزات سنگین و مدرن پالایشگاهی و نیروگاهی دست یافته است. این شرکت موفق به بومی سازی فن آوری طراحی و ساخت انواع کندانسور، اتوکلاو، راکتور، پایلوت، فرمانتور، وپورایزر و کوپلینگ های مغناطیسی طبق استاندارد بین المللی ASME در سطح کیفی بازارهای جهانی شده است.

صاحب‌خبر -

این مجموعه در راستای سیاست های کلان نیل به خودکفایی فنی کشور در تولید تجهیزات راهبردی واحدهای پتروشمی، پالایشگاهی و نیروگاهی، موفق به طراحی و ساخت تأسیسات سنگین صنایع نفت و گاز مطابق با آخرین تکنولوژی ها و دانش مهندسی روز دنیا شده است. خط مشی این شرکت ارتقای مستمر دانش فنی پرسنل و در مقوله کیفت، بهبود فرآیند ساخت و تولید بوسیله تجهیز کارگاه شرکت به جدیدترین و دقیق ترین ماشین آلات جوش لیزری، تراش، برش، نورد، پرس و CNC های کامپیوتری میباشد.

آقای مهندس لیموچی مدیرعامل شرکت پترو صنعت تاراز ضمن اعلام این خبر گفت نامگذاری امسال با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین برای ما تنها یک شعار نیست بلکه اقدامات عملی و رویکرد شرکت ما هم راستا با اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی تدوین و اجرا شده است و همه این توفیقات مرهون الطاف الهی و تلاش بی وقفه کارکنان و مدیران مجموعه در ظل توجهات ویژه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

وی افزود رفع نیازهای فعلی و آتی صنعت نفت و گاز کشور مستلزم دستیابی متخصصان داخلی به دانش فنی ساخت تجهیزات صنعتی به روز مطابق با استانداردهای معتبر بازار های جهانیست. تامین کالاهای مورد نیاز صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی کشور با کیفیت و قیمت مناسب به دست مهندسان ایرانی که مسیر توانمندسازی را طی نموده اند و قادر به طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی با اتکا به دانش و بنیه علمی خود هستند با انتقال دانش فنی و فناوری ساخت این دستگاه ها امکان پذیر است.

این شرکت در حال حاضر توانایی تولید انواع راکتورهای صنعتی مورد استفاده در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی کشور را دارد. اکثر قطعات به کار رفته در راکتور های تولیدی این شرکت از جمله کوپلینگ های مغناطیسی و کندانسور نیز در کارگاه همین شرکت طراحی و ساخته میشوند. همچنین راکتور پایلوت های آزمایشگاهی که در ابعاد کوچک تر ساخته میشوند ولی از لحاظ فنی و مهندسی بسیار دقیق تر و حساس تر از  راکتورهای صنعتی هستند نیز از جمله تولیدات این شرکت میباشد.

یکی دیگر از تجهیزات راهبردی که در این شرکت طراحی و ساخته میشود دستگاه اتوکلاو صنعتی میباشد که در بسیاری از صنایع استراتژیک مثل هواپیما سازی، خودرو، کاشی و سرامیک، تایر و تیوب، ساختمان و شیشه کاربرد دارد. هزینه واردات بعضی از انواع اتوکلاو های ساخت اتحادیه اروپا تا 50 میلیارد ریال (150 هزار دلار) نیز میرسد که تاکنون تولیدات این شرکت از لحاظ قیمت، کیفیت و زمان تحویل بهتر از رقبای خارجی بوده است. اتوکلاو های ساخت این شرکت موفق به کسب رضایت مشتریان و گذراندن آزمایشات ایمنی و فنی از آزمایشگاه های معتبر داخلی شده است.

مدیرعامل پترو صنعت تاراز ضمن اشاره به طراحی و ساخت مبدل های حرارتی در این شرکت که به عنوان خنک کننده در پالایش گاز طبیعی بعد از استخراج و حرارت دادن نفت خام به منظور کاهش ویسکوزیته آن به کار گرفته میشود گفت: این مبدل های حرارتی برای تقویت شبکه گرمایش نیروگاه و خنک کردن روغن ها و روان کننده های توربین و ژنراتور تولید برق استفاده میشوند وکلیه مراحل طراحی و ساخت مبدل های حرارتی نیروگاهی و پالایشگاهی توسط مهندسان همین مجموعه انجام میشود.

مخازن تحت فشار کروی فولادی که در ذخیره سازی گاز مایع یا LPG و مواد شیمیایی در صنعت کاربرد فراوان دارد از جمله تولیدات این شرکت میباشد. به گفته آقای لیموچی، الزامات طراحی، ساخت و جوشکاری برای بازرسی، آزمایش و صدور گواهینامه مخازن تحت فشار جوش داده شده در شرکت پترو صنعت تاراز طبق دستورالعمل های ایمنی HSE و استاندارد ASME به دقت رعایت و هرساله بازبینی و به روز میشود.

نظر شما