شناسهٔ خبر: 54284750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

آخرین تحولات فلسطین در 24 ساعت گذشته

رونمایی قسام از اتاق امنیتی مشترک با محور مقاومت/ شهادت نوجوان فلسطینی/ استقرار 3 هزار پلیس برای تامین امنیت راهپیمایی پرچم/ سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به عربستان/ گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه

فلسطین در 24 ساعت گذشته شاهد رخدادها و تحولاتی بود که نشان می‌دهد موج تنش‌های کنونی ادامه یافته و کرانه باختری و قدس اشغالی در حال شعله ور شدن است. نگرانی های رژیم صهیونیستی از تحولات در منطقه و اراضی فلسطینی به ویژه واکنش احتمالی گروه های مقاومت از برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی نیز در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) اراضی فلسطینی در ساعات گذشته شاهد تحولاتی از جمله رونمایی قسام از اتاق امنیتی مشترک با محور مقاومت، شهادت کودک فلسطینی و واکنش حماس به پخش فیلم موشک های گردان های القسام بود. اراضی اشغالی نیز شاهد تحولاتی از جمله ابراز نگرانی مسئولان صهیونیست نسبت به راه‌پیمایی پرچم و سفر یک مقام ارشد این رژیم به عربستان و دیدارش با یک مسئول بلند‍‍‍پایه سعودی  و همچنین گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه "اسرائیل" و آمریکا بود.

 

رونمایی قسام از اتاق امنیتی مشترک با محور مقاومت
محمد السنوار از فرماندهان ارشد قسام در برنامه «ما خفی اعظم» شبکه الجزیره از اتاق امنیتی مشترک با محور مقاومت رونمایی کرد و گفت که اتاق امنیتی مشترک با محور مقاومت در طول نبرد شمشیر قدس به طور مداوم تشکیل جلسه می‌داد.

 

به گفته این فرمانده ارشد گردان‌های قسام، اتاق امنیتی متشکل از افسران اطلاعاتی قسام، حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

السنوار تاکید کرد که این اتاق امنیتی مشترک فعالیت‌های اطلاعاتی مهمی در نبرد شمشیر قدس داشت.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ما می‌دانیم از کجا به دشمن ضربه وارد کنیم و آن را تحت فشار قرار دهیم. وقتی به دشمن صهیونیست هشدار می‌دهیم، هر حرف و کلمه‌ای حساب ویژه‌ای خواهد داشت.

 

السنوار افزود: برای اینکه رژیم صهیونیستی را وادار به امضای توافق تبادل اسر بکنیم، در نبرد شمشیر قدس به دنبال اجرای عملیات اسارت نظامیان اسرائیلی بودیم.

 

فرمانده ارشد قسام تصریح کرد: در نبرد شمشیر قدس تل آویو را موشک باران کردیم و بدین ترتیب بزرگ‌ترین ضربه را به دشمن صهیونیست وارد کردیم.


زخمی شدن 241 فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست در نابلس

نظامیان صهیونیست روز گذشته جمعه به شهرک های حوره و بیتا و بیت دجن در نابلس یورش بردند.

 

احمد جبرئیل رئیس اورژانس جمعیت هلال احمر نابلس ضمن اشاره به این مطلب، افزود که اشغالگران صهیونیست در جریان این حملات و درگیری ها به سوی فلسطینیان ساکن این شهرک ها گلوله های جنگی و اشک آور و صوتی شلیک کردند و با آنان درگیر شدند.

 

 در جریان این درگیری ها 221 شهروند فلسطینی زخمی و 21 تن دیگر دچار حالت خفگی شدند.

 

شهادت نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب از شهادت یک نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی به دست ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب بیت لحم خبر داده است.

 

این نوجوان که زید محمد غنیم نام داشته است، در جریان درگیری فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در شهرک الخضر در جنوب بیت لحم به شهادت رسید.

 

این نوجوان فلسطینی در حالی به شهادت رسید که رژیم صهیونیستی خود را برای راهپیمایی موسوم به پرچم آماده می کند.

 

بسیاری از گروه‌های مختلف فلسطینی نسبت به برگزاری این راهپیمایی تحریک آمیز هشدار دادند.

 

راهپیمایی پرچم به مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می شود.


واکنش حماس به پخش فیلم موشک های گردان های القسام در شبکه الجزیره
سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین «حماس» در واکنش به پخش فیلمی از موشک‌های گردان‌های القسام در شبکه الجزیره قطر، گفت که این برنامه حامل این پیام به صهیونیست‌هاست که آنانی که غزه و قدس را تهدید می کنند، بدانند تهدیدشان در برابر قدرت القسام اعتباری ندارد.

 

بنابر گزارش شبکه "شهاب" فلسطین، فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین «حماس» بامداد شنبه افزود: برنامه شبکه الجزیره حامل این پیام روشن به ملت فلسطین در سایه تهدیدات صهیونیستی برای انجام راهپیمایی پرچم بود که گردان‌های القسام اراده و توان پایان دادن به جنگ را با تمام قدرت دارا هستند و این منشأ اطمینان ملت ماست.

 

وی گفت که تهدید صهیونیست‌ها همچنین اعتباری در برابر حکمت تجهیزات القسام ندارد که به لحاظ امنیتی و نظامی پیشرفت کرده است.

 

سخنگوی حماس، قدس را خط قرمز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین و بازی صهیونیست‌ها با آتش دانست و افزود: گردان‌های القسام (درصورت این که اسرائیل دست از پا خطا کند) آماده بوده و توان مقاومت بسیار زیاد است.

 

برهوم تصریح کرد: ساکنان ما در قدس در میدان نبرد، هرگز تنها نخواهند بود و پیام امروز برنامه الجزیره نشان داد که فلسطین دارای جبهه متحد علیه اشغالگران صهیونیستی است که باید در مقابله با آنها شعله ور شود.

 

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: اگر اشغالگران صهیونیست بخواهند در روزهای آتی دست به حماقت جدیدی بزنند، یک معادله جدیدی بر آنها تحمیل خواهد شد و گروه‌های مقاومت در محور قدس متحد و یکپارچه هستند.

 

سخنان برهوم ساعاتی پس از آن بیان می شود که محمد السنوار یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس جمعه شب در برنامه‌ای که از شبکه الجزیره قطر پخش شد، فاش کرد که آخرین حمله گروه های

مقاومت که رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف جنگ شمشیر قدس کرد، شامل شلیک ۳۶۲ موشک به سرزمین‌های اشغالی بود.

 

جرقه جنگ ۱۱ روزه شمشیر قدس در اثر حوادثی که از آوریل سال ۲۰۲۱ در محله شیخ جراح و مسجد الاقصی در حال وقوع بود، زده شد.

 

گروه‌های مقاومت فلسطینی برای عملیات خود در این جنگ، نام شمشیر قدس را انتخاب کردند، در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود در غزه را "نگهبان دیوارها" نامید.

 

به گفته منابع اسرائیلی، در طول این جنگ ۱۱ روزه، گروه‌های مقاومت بیش از چهارهزار موشک به سمت شهرهای جنوب و مرکز اراضی اشغالی شلیک کردند که به گفته منابع اسرائیلی، ۱۲ اسرائیلی کشته و حدود ۳۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 

از سوی دیگر، این جنگ بیش از ۲۰۰ شهید فلسطینی و هزاران زخمی برجای گذاشت، وخامت اوضاع اقتصادی ساکنان نوار غزه را تشدید کرد و بر اساس آمارهای رسمی حدود ۴۷۹ میلیون دلار خسارت برجای گذاشت.

جزئیات جدید از اقدامات صهیونیست ها برای برگزاری راهپیمایی پرچم
 
 رسانه های صهیونیستی جزئیات جدیدی از برگزاری راهپیمایی پرچم منتشر کردند
رسانه های صهیونیستی گزارش دادند: 3 هزار پلیس را در بخش قدیمی قدس برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست قبل از برگزاری راهپیمایی پرچم که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، مستقر شده اند.


ناصر الهدمی رئیس هیات مبارزه با یهودی سازی گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد خود را دارای حاکمیت بر شهر و طرف پیروز در نبرد سیطره بر آن نشان دهد، لذا به طور حتم راهپیمایی پرچم را برگزار می کند به این دلیل که برگزار نکردن آن به معنای ضعف رژیم و عدم سیطره اش بر قدس است.

 

یکی از رهبران فتح نیز گفت: درصورتیکه دشمن خواهان آرامش است باید شهرک نشینان صهیونیست را مهار کند نه اینکه جوانان قدس را بازداشت کند زیرا قدس با تمام درختان، سنگ، زمین، هوا و جوانان قدس، فلسطینی و عربی است.

 

سفر یک مقام ارشد اسرائیلی به عربستان

منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر یک مقام ارشد این رژیم به عربستان و دیدارش با یک مسئول بلند‍‍‍پایه سعودی خبر دادند.

 

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که یک مقام ارشد اسرائیلی به تازگی به عربستان سعودی رفت و با یک مقام بلندپایه سعودی دیدار و گفت‌وگو داشته است.

 

گزارشی درباره جزییات سفر این مقام ارشد رژیم صهیونیستی مخابره نشده است.

 

پیشتر هم رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده بودند که ده‌ها تاجر طی ماه‌های اخیر با ویزای این رژیم به عربستان سفر کردند.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هدف از این سفرها را امضای معاملات در زمینه‌های کشاورزی و سایبری با ریاض عنوان کردند.


گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده
وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا روز گذشته به صورت تلفنی در مورد سفر قریب‌الوقوع جو بایدن به فلسطین اشغالی و شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره گفت‌وگو کردند.

 

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده است.

 

این منابع تاکید کردند که طرفین در این مکالمه تلفنی در مورد سفر قریب الوقوع جو بایدن به فلسطین اشغالی و شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی الجزیره بحث و تبادل نظر کردند.

 

لاپید همچنین با تحقیقات انجام گرفته در مورد ترور این خبرنگار فلسطینی از جمله تحقیقات شبکه سی ان ان در این زمینه اعلام مخالفت کرده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی نتایج گزارش شبکه سی‌ان‌ان در خصوص اینکه شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به صورت عامدانه و با گلوله نیروهای اسرائیلی در اردوگاه جنین ترور شده را رد کرد.

 

پیشتر شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که خبرنگار شبکه الجزیره با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی کشته شد.

 

انتهای پیام/م.ر/ع.غ

نظر شما