شناسهٔ خبر: 54284651 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارزان‌ترین خرید در آنتالیا در بازارهای محلی

گردشگران تور آنتالیا، با اقامت در آنتالیا می‌توانند جهت خریدهای ضروری و یا خرید یادگاری و سوغاتی آنتالیا به جای مراکز خرید لوکس که کالاهای گران قیمت تری را به فروش می‌رسانند؛ از بازارهای محلی در شهر آنتالیا تهیه نمایند. چرا که معمولا قیمت پایین‌تری به نسبت دیگر فروشگاه های آنتالیا می‌باشند. در بازارهای محلی شما می‌توانید انواع شیرینی و خوراکی‌های محلی آنتالیا و وسایل تزئینی دست ساز بسیار زیبا را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از بیسان گشت، با بیسان گشت مهر همراه باشید تا به معرفی بازارهای محلی در آنتالیا بپردازیم. در ادامه مطلب با چندین بازار آشنا شده تا در سفر به آنتالیا از یکی دو مورد بازدید نمایید.

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه می‌باشد که علاوه بر بخش مدرن و هتل های لوکس آنتالیا، دارای بخش سنتی آنتالیا می‌باشد.  بافت سنتی آنتالیا دارای بازارهای معروف و محبوبی در ترکیه می‌باشد. که در این بازارهای سنتی آنتالیا انواع سوغاتی سنتی و با قیمت مناسب یافت می‌شود. بسیاری از بومیان آنتالیا و گردشگران تور آنتالیا حتی کسانی که برای بار چندم به آنتالیا سفر می نمایند،  دوست دارند که در بازارهای محلی آنتالیا خریدهایشان را انجام دهند. چرا که علاوه بر قیمت، تنوع اجناس در این بازارها بیشتر هم هست.

بازار فرش لیدیا سوزانی (Lidya Suzani Carpet Gallery)

محبوب‌ترین و اولین بازار محلی آنتالیا بازار فرش لیدیا سوزانی است. به طور کلی کشورهای آسیایی مخصوصا خاورمیانه در خانه و مکان‌های مختلف از فرش استفاده می‌نمایند. ایران و ترکیه نیز از دیرباز با فرش های زیبایشان در دنیا مشهور هستند. اگر به آنتالیا سفر کردید. حتی اگر قصد خرید از بازار فرش لیدیا سوزانی را ندارید؛ باز هم به این بازار سری زده. از انواع مدلهای فرش این بازار بازدید نمایید. این بازار از رنگارنگترین بازارهای آنتالیا محسوب می‌شود. در این بازار فرش علاوه برفرش های ترکی، فرش های کشورهای عربی مانند امارات نیز به فروش می‌رسد.

 بازار گاراژ شرقی (Dogu Garaji Market)

دومین بازار محلی آنتالیا، بازار زیبای گاراژ شرقی آنتالیا می‌باشد. در این بازار، انواع وسایل مثل ظروف مسی قدیمی، انواع عطر، لباس های رنگارنگ، فرش های دستبافت و اصیل ترکی، ادویه‌های مخصوص ترکی، قهوه و چای ترکی، طلا و جواهر، محصولات چرمی مانند کیف و کفش، میوه و سبزیجات و... با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. این بازار گزینه مناسبی برای خرید ارزان در آنتالیا می‌باشد. در این بازار  فروشندگان به صورت روزانه محصولات متنوع را به فروش می‌رسانند. چرا که در آنتالیا، در برخی از ماه های سال با گردشگران بسیاری روبرو است. و بیشتر محصولات این بازار قیمت مرقون به صرفه ای دارد پس هر روز با محصولات جدید و متنوعی روبرو خواهید بود.

بازار قدیمی آنتالیا (İki Kapılı Han)

بازار قدیمی آنتالیا، قدیمی‌ترین بازار سنتی آنتالیا و از شلوغ‌ترین بازارهای آنتالیا می‌باشد. در این بازار انواع پوشاک، پارچه، ظروف، جواهرات، خوراکی‌ها و... وجود دارد. در این بازار با فرهنگ قدیمی ترکیه آشنا خواهید شد و سوغاتی های زیبای قیمت مناسب را تهیه خواهید کرد. این بازار بیشتر مواقع سال شلوغ و پر تکاپو است.

آنتالیا بازار (Antalya Bazaar)

بعد از بازار قدیمی آنتالیا، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آنتالیا "آنتالیا بازار" می‌باشد. آنتالیا بازار در سبک و سلیقه ترکی می‌باشد. در این بازار به سلیقه و سنت‌های مردم ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد. در آنتالیا بازار پارچه های تزئینی با دوخت و طرح های ترکیه‌ای وجود دارد. انواع پوشاک، ظروف و لوازم دکوری و... در این بازار یافت می‌شود.

شنبه بازار آنتالیا (Cumartesi Pazarı)

گاهی وقتی گردشگران نام شنبه بازار آنتالیا را می‌شنوند تصور می‌کنند که این بازار تنها مختص شنبه‌هاست. اما در همه روزهای هفته می‌توان هفته بازار را با نام‌های یکشنبه بازار آنتالیا تا جمعه بازار آنتالیا را در مناطق و محله‌های مختلف آنتالیا یافت. این بازار یک دسته از بازارهای محلی آنتالیا می‌باشد که از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می‌شود. شنبه بازار در محله لارا  و در کنار ساحل تور استانبول برپا می شود. در شنبه بازار انواع لوازم آشپزی، خوراکی، پارچه های تزئینی، ظروف مسی، سرامیکی، وسایل دکوری و...  برای خرید سوغاتی وجود دارد.

بازارهای محلی کاجی آنتالیا

بازار محلی کاجی یکی از بازارهای محلی آنتالیا می باشد که در بافت قدیمی و سنتی آنتالیا قرار دارد. این بازار متعلق به دست فروشانی است که پارچه و پوشاک، صنایع دستی، فرش‌های سنتی و دست بافت و... می فروشند.  در این بازار همه چیز با قیمت مناسب‌تری از مغازه های دیگر به فروش می‌رسد. به طور مثال در بازار کاجی آنتالیا محصولات و خوراکی های تازه همچون سبزی و میوه را خیلی ارزان‌تر از دیگر مغازه ها می‌فروشد. پس اگر این بازار نزدیک به هتل های آنتالیا و محل اقامت شما می‌باشد آن را از دست ندهید.

 ساعت بازدید از بازارهای آنتالیا

بازارهای آنتالیا بیشتر در روزهای دوشنبه و پنج شنبه باز هستند. فروشندگان در آنتالیا روز خود را از ساعت 8:00  شروع می‌کنند و شما می‌توانید تا ساعت 17:00 از این بازارها بازدید نمایید. به طور کلی در همه محله های آنتالیا بازارهای هفتگی آنتالیا وجود دارد. علاوه بر این بازارها، بازارهایی هم هستند که در طول هفته باز باشند. تخمین زده اند که بیش از 80 بازار در آنتالیا وجود دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما