شناسهٔ خبر: 54284165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشروی ارتش روسیه در شرق؛ اوکراین مجبور به عقب‌نشینی است

تهران- ایرنا- همزمان با پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین، فرماندار لوهانسک با اعلام حضور ۱۰ هزار سرباز روس در این منطقه از احتمال عقب نشینی نیروهای اوکراینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی اعلام دولت آمریکا مبنی بر ارسال موشک های دوربرد به اوکراین، نگرانی ها از تشدید تنش ها بالاگرفته است. همزمان با توجه به تصاویر ماهواره ای از پیشروی های ارتش روسیه در جبهه، دولت کی‌یف نسبت به پیروزی مسکو هشدار داده و آن را زمینه ساز آغاز جنگ جهانی سوم دانسته است.

گزارش ها حاکی از آن است در پی پیشروی نیروهای ارتش روسیه در جبهه شرقی، فرماندار لوهانسک با اعلام این خبر که در حال حاضر ۱۰ هزار سرباز روس در این منطقه حضور دارند، گفت نیروهای اوکراینی احتمالا مجبور به عقب نشینی از بخش هایی از لوهانسک شوند تا اسیر نشوند.

«سرهی گایدای» فرماندار لوهانسک همچنین می گوید نیروهای روسی وارد سیورودونتسک در استان لوهانسک شده اند که هنوز در کنترل اوکراین بود. وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد ساختمان‌های این شهر آسیب دیده است، در عین حال اضافه کرد که روس‌ها نمی‌توانند آنگونه که تحلیلگران پیش بینی کرده اند، در روزهای آینده لوهانسک را تصرف کنند.

براساس تازه ترین گزارش ها، نیروهای روسیه کنترل "لیمان" در استان دونتسک را که دومین شهر نسبتا بزرگ اوکراین است، بدست آورده اند.

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» در نطق ویدئویی شبانه خود به تصرفات اخیر روسیه واکنش نشان داد و گفت اگر اشغالگران فکر می کنند که لیمان یا سیورودونتسک مال آنها خواهد بود، اشتباه می کنند. دونباس اوکراینی خواهد بود.

دونباس منطقه ای در شرق اوکراین است که شامل بخش‌های شمالی و مرکزی استان دونتسک، بخش جنوبی استان لوهانسک و منتهای شرقی استان دنیپروپتروفسک است.

نظر شما