شناسهٔ خبر: 54284026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اصناف متخلف به مردم معرفی می‌شوند/ شرکت‌های توزیع‌کننده و بنکداران مقداری با مردم مدارا کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن هشدار به اخلال‌گران در توزیع کالاهای اساسی گفت: با ابلاغ مصوبه جدید سران سه قوه نظارت‌ها اثربخش‌تر و بازدارنده.تر شده و اصناف متخلف به مردم معرفی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نصب قیمت کالاها در استان جزو برنامه‌های این سازمان است که در چند روز آینده اثرات این برنامه برای مردم ملموس خواهد بود.

وی افزود: یارانه‌ای که دولت برای تامین مواد اولیه کالاهای اساسی به تولیدکنندگان و واردکنندگان اختصاص می‌داد اکنون در طرح توزیع عادلانه، یارانه از حلقه اول به حلقه آخر و یا به عبارتی مصرف‌کننده نهایی انتقال پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، گفت: طرح توزیع عادلانه یارانه اگر به موقع اجرا نمی‌شد مشکلات زیادی در تامین مایحتاج عمومی مردم به وجود می‌آمد بنابر این اجرای این طرح به نفع مردم است.

پرنیان ادامه داد: طرح توزیع عادلانه یارانه کاملا کارشناسی بوده و در راستای منافع مردم است.

وی به اهمیت ثبت ورود و خروج کالاهای اساسی در سامانه جامع تجارت اشاره کرد و گفت: ورود و خروج تمام مواد اولیه واحدهای تولیدی، تولیدات کارخانه‌ها، شرکت‌های پخش، انبارها و عمده‌فروش‌ها باید در سامانه ثبت شود.

پرنیان با بیان اینکه نظارت‌ها به صورت هوشمند مدیریت می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر 450 قلم کالا در سامانه رصد می‌شود و عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت به منزله احتکار، قاچاق و عرضه کالای خارج از شبکه است.

وی متذکر شد: چرخه تولید و توزیع کالاهای اساسی به دقت رصد می‌شود و در حال حاضر به هیچ عنوان در هیچ کالایی کمبودی در استان وجود ندارد.

پرنیان با اشاره به اهمیت نظارت هوشمند بر گلوگاه های مهم تولید و توزیع کالاهای اساسی اضافه کرد: برای مثال جریان تولید و توزیع و شبکه کلان توزیع روغن نباتی رصد می‌شود یعنی با توجه به تعداد واردکنندگان میزان کالای موجود در استان مشخص می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به دنبال ابلاغ مصوبه جدید سران سه قوه میزان جرائم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: در روش هوشمند کنترل و نظارت، قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالاها درج می‌شود و احتمال گرانفروشی وجود نخواهد داشت.

پرنیان افزود: در سیستمی که طراحی شده شکایت‌های مردمی بلافاصله به سیستم موبایل همراه بازرسان ارسال شده و به محض ثبت شکایات بازرسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط استان در قالب یک تیم اقتصادی قوی وضعیت بازار تحت کنترل است.

پرنیان بیان داشت: شرکت‌های توزیع‌کننده و بنکداران مقداری با مردم مدارا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از لحاظ وفور کالا نگران نباشند،  چراکه کالاهایی مانند گندم و روغن به میزان مناسب ذخیره‌سازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، افزود: قیمت مصوب گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ بود ولی اکنون پایین‌تر از این نرخ در بازار عرضه می‌شود، چراکه جریان عرضه و تقاضا در تعیین نرخ کالاها موثر است.

پرنیان به افراد سودجویی که در روند تامین کالاهای اساسی اخلال ایجاد می‌کنند هشدار داد و گفت: متاسفانه در گذشته قوانین برخورد بازدارنده نبود ولی اکنون قوانین به‌گونه‌ای اجرا می‌شود که افراد سودجوی متخلف به مردم معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/60001/س

نظر شما