شناسهٔ خبر: 54283996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج مطرح کرد؛

"جهاد تبیین" مهمترین راهکار خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان

حجت‌الاسلام اندرزیان با اشاره به اینکه دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای ایثارگری‌ها و مقاومت ملت ایران است‌ گفت: «جهاد تبیین» مهمترین راهکار خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه فتح خرمشهر یک حماسه ملی است در گفت‌وگو با صبح زاگرس گفت: اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی تحقق می‌یافت.

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان افزود ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای گرانقدر و رزمندگان اسلام باید در فضای مجازی تشریح و تبیین شود چراکه نسل کنونی و جوانان امروزی نیازمند و تشنه جهاد تبیین هستند.

وی تصریح کرد:نقش رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، نماد مقاومت و همکاری برای ملت غیور ایران اسلامی است که توانستند با توانمندی‌ در مقابل زورگویان بایستند و برای همیشه آنها را به خاک ذلت بنشانند.

اندرزیان در ادامه به نقش روحانیت در دفاع مقدس و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و یاداور شد:دفاع مقدس ایینه تمام نمای ایثارگری ها و مقاومت ملت ایران است‌ و روحانیت در این میان با نثار ۴ هزار شهید هم پای دیگر رزمندگان از ایران اسلامی دفاع کردند.

وی ابراز کرد: در زمان شروع اپیدمی کرونا که فضای رعب آور و وحشتناکی حاکم بود که حتی بسیاری از پرسنل اداری و خدماتی جرئت حضور در بخش های کرونایی را نداشتند و اطلاعات دنیا بسیار کم بود که کار را برای ارائه خدمت سخت تر میکرد اما با وجود این موارد طلاب جهادی به عرصه آمده و با اقدامات جهادی خود در راستای خدمات رسانی به مردم به عنوان همراه بیمار، نیروی خدماتی،تهیه ماسک و ...، بسته های معیشتی و کمک های مومنانه حماسه ای مثال زدنی خلق کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در ادامه عنوان کرد: طلاب در زلزله ، سیل، اردوهای جهادی و یاری رساندن به همنوعان خود همیشه پیش قدم بودند و هستند.

وی خاطرنشان کرد:کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ جمعیت بیشترین شهید روحانی را در ۸ سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از میان جمعیت اندک روحانیت آن دوره استان ۳۴ شهید تقدیم انقلاب شده است و بیش از ۳۰ جانباز و ۲۷۰ رزمنده در جبهه حق علیه باطل جان فشانی کردند.

حجت الاسلام اندرزیان با اشاره به اینکه نسل جدید بدانند روحانیت بی‌تفاوت نبودند و همیشه آماج تیر زهرآگین دشمن بود روحانیت همواره جلودار ملت و پیشگام در همه صحنه‌ها اینکه، ابراز کرد: طلاب و روحانیون در کنار کار تبلیغی با پوشیدن لباس رزم و نثار خون خود درس عشق و ایثار را به مردم اموختند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به جراحی اقتصادی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رییسی این خطر را پذیرفت و این جراحی اقتصادی دولت بسیار مهم و ضروری بود و اگر به تاخیر می‌افتاد بسیار مضر بود.

اندرزیان افزود:یکی از اقداماتی که مستکبران در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی پیاده می کنند آن است که نظام را ناکارآم نشان دهند و هر گونه اقدام اصلاحی را که منجر به پیشرفت کشور می شود ، از طریق رسانه های خود به عنوان کاری نادرست به مردم القا می کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در فضای مجازی و حقیقی در مقابل این اقدام انقلابی دولت ایستادند آیا میدانند در زمین چه کسانی بازی می کنند! ببینید دشمن از چه کسانی تعریف می کند و در مقابل چه کسانی می ایستند بعد صف آرایی کنید.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج افزود: در موضوع اصلاح ارز ترجیحی نیز دشمنان با به کار گرفتن رسانه های خود به دنبال ناکارآمدن نشان دادن نظام در رفع مشکلات و مسائل بویژه مسائل اقتصادی هستند در حالی که این اقدام گام مهمی برای شکوفایی اقتصادی و جلوگیری از فساد است.

وی عنوان کرد : رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با پذیرش ریسک شدید و بالا و همکاری مردم با آزادسازی قیمت ها بهبود اقتصادی را ایجاد می کنند.

حجت الاسلام اندرزیان ریل‌گذاری دولت را کار درست و مهمی خواند و خاطر نشان کرد: از این طرح با جهاد تببین باید دفاع کرد چرا بعضی ها ساکت نشستند، منتظر چه هستند؟

وی ادامه داد: ما دشمنانی عنود، لجوج و کینه ورزی داریم و کیانی که انسانیت را اندازه یک روغن نباتی یا بسته ماکارونی فدا می کنند اگر در کربلا بودند بر امام حسین ع شمیشر می کشیدند و سر حضرت را بر نیزه می کردند.

حجت الاسلام اندرزیان با بیان اینکه خیلی از ما انقلابی ها خواب هستیم و دشمن با راه‌اندازی جنگ ترکیبی در ذهن های ما امده است و با جهاد تببین و کار زینبی باید جلوی سیاه نمایی ها دشمن را گرفت گفت: اینهایی که از پهلوی حمایت می کنند از جنایت ها، غارت بیت المال  از چه چیزی ان رژیم دفاع می کنند؟

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه ما هرچه در استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر علمی،فرهنگی، مذهبی، خدماتی و... داریم به برکت انقلاب اسلامی است از چه چیزی پهلوی حمایت می کنید؟

وی تصریح کرد: آمریکایی که بمب اتم می زند، با جنگ افروزی مردم مظلم را به خاک و خون می کشد،آب و دارو را تحریم می کند و ...‌ کجا جای دفاع دارد که از آن دفاع می کنید؟ چرا از عظمت شهدا و انقلاب دفاع نمی کنید!؟ شکم‌پرستان و شهوت‌پرستان چرا از بیگانگان حمایت می کنید!؟

او خواستار حفظ و دستاوردها و آرمان‌های شهدا شد و تصریح کرد: باید این ارزش‌ها برای نسل جوان تبیین شوند و روحانیت به خود افتخار می‌کند که جلودار ملت و پیشگام در همه صحنه‌های انقلاب است.

وی با تاکید بر جهاد تبیین، اضافه کرد: نباید نسبت به ارزش ها و دستاوردهای انقلاب بی تفاوت بود و باید در این راستا همه دستاوردها را تبیین کرد که این کار را باید هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی انجام داد تا همه از دستاوردهای انقلاب مطلع شوند.

حجت الا سلام و المسلمین اندرزیان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز، میدان جنگ نرم است لذا اگر غفلت کنیم شرایط بدتر می‌شود؛ باید از جهاد تبیین و زحمت کشان این عرصه و منویات رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم تا بر دشمن بتوانیم غلبه کنیم.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما