شناسهٔ خبر: 54283979 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

هر آنچه که باید از جرثقیل بازویی، جرثقیل دروازه ای و نیمه دروازه ای بدانید!

جرثقیل ها یکی از اساسی ترین وسایل حمل و نقل ابزار و تجهیزات سنگین به حساب می‌آیند. جرثقیل بازویی، جرثقیل دروازه ای و نیمه دروازه ای در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا جرثقیل ها یکی از اساسی ترین وسایل حمل و نقل ابزار و تجهیزات سنگین به حساب می‌آیند. جرثقیل دروازه‌ای، جرثقیل بازویی و نیمه دروازه ای در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی باید بدانید که انواع مختلفی از جرثقیل ها در بازار وجود دارند که هر کدام دارای کاربرد های مختلفی هستند. شاید بتوان گفت که بدون وجود جرثقیل‌ها نتوان بسیاری از کارها را به بهترین شکل ممکن و به راحتی انجام داد.

کارکرد جرثقیل بازویی و دروازه ای

جرثقیل های بازویی قابلیت نصب بالابرهای زنجیری و سیم بکسلی را به ظرفیت های مختلف از 0.5 تا 6 تن را دارند. در مقابل جرثقیل های دروازه ای به صورت تک پل و جفت پل تا حداکثر ظرفیت ۱۰۰ تن را دارند. معمولا از جرثقیل های دروازه ای در محیط های باز استفاده می شود.

نکات طلایی در مورد جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای دارای ساختاری است که کاربردهای بسیار زیادی در در صنایع مختلف دارد. به این نوع جرثقیل، Gantry crane هم گفته می شود.

همانطور که از نام این نوع جرثقیل پیدا است، از دور همانند یک دروازه و بر روی دو ستون شکل گرفته است. ساختار این نوع دروازه به گونه ای است که شما می توانید از آن در فضاهای باز و داخل و خارج سالن ها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این نوع جرثقیل دارای دو نوع جرثقیل دروازه ای و جرثقیل نیم دروازه ای است.

جرثقیل های دروازه ای معمولاً به حالت تک پل دوپل و کنسول و یا حتی بدون کنسول تولید می شوند که بیشتر در فضاهای باز از آنها استفاده می شود. پل های جرثقیل های دروازه ای در دو طرف پایه و جعبه چرخ های دو طرف قرار گرفته است. نوع حرکت طولی این جرثقیل ها هم بر روی ریل های واقع در زمین است. از جمله کاربرد جرثقیل های دروازه ای می توان در مراکز حمل و نقل، کار تینر ها، مراکز تولیدی و صنعتی اشاره کرد.

مهمترین مزایای جرثقیل دروازه ای

مزایای جرثقیل دروازه ای

  1. استفاده از آن بسیار آسان است زیرا دارای عملکرد ساده ای هستند. در واقع می توان گفت که کار کردن با این نوع جرثقیل ها نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد.
  2. این نوع جرثقیل ها بسیار به صرفه هستند، زیرا مصرف برق کمی دارند.
  3. از جرثقیل های دروازه ای برای حمل و جابجایی وسایل و قطعات در فضای باز استفاده می شود.
  4. جرثقیل های دروازه ای باعث بهبود بخشیدن در سرعت بارگیری و تخلیه در مناطق صنعتی می‌شوند.
  5. برای اجرای این نوع جرثقیل ها می توان برای دستیابی به اهداف مورد نظر، طرح های مختلفی را ارائه داد.

آشنایی با جرثقیل نیم دروازه ای Semi Gantry Crane

ساخت این نوع جرثقیل ها به حالت L معکوس است. به این صورت که یک سمت آن بر روی ریل زمینی و سمت دیگر بر روی تیرهای سقفی حرکت می کند. زمانی که بخشی از عرض سالن مورد نظر باشد از جرثقیل نیم دروازه‌ای استفاده می شود. جرثقیل نیم سقفی و دروازه ای نوع نیم دروازه ای جرثقیل ها به حساب می آیند که در فضاهای باز برای تخلیه بار مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع جرثقیل ها به حالت دو پل و تک پل می باشند.

جرثقیل دروازه ای و نیمه دروازه ای

همه چیز در مورد جرثقیل بازویی

کاربرد جرثقیل بازویی در ظرفیت های زیر ده تن در صنایع مختلف است. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این نوع جرثقیل می توان به قابلیت اجرا در فضاهای بسیار محدود اشاره کرد. در واقع جرثقیل بازویی در این فضاها بسیار کارآمد است. ۶ حرکت برای جرثقیل بازویی وجود دارد. مهمترین موضوع این است که حرکت بالا بری و عرضی در این نوع جرثقیل شبیه به جرثقیل سقفی تک پل است، اما تفاوت آنها این است که به جای حرکت طولی در طول سالن جرثقیل بازویی حرکت دورانی بر حول محور مرکزی جرثقیل بازویی انجام می دهد. البته باید بدانید که جرثقیل بازویی بسته به زاویه دوران و موقعیت نصب و ... به گروه های مختلفی تقسیم می‌شود.

ویژگی های جرثقیل بازویی

امکان نصب جرثقیل بازویی بر روی ستون موجود در سالن وجود دارد. این نوع جرثقیل ها را می توان در موارد خاص بر روی ستون های مستقل هم نصب کرد. زاویه دوران مورد نیاز از جمله اساسی ترین و مهمترین موضوعاتی است که انواع جرثقیل بازویی را تشکیل می دهد.

سخن پایانی

همه ما می‌دانیم که بلند کردن تجهیزات بسیار سنگین در هر نوع حوزه‌ای در صنایع مختلف برای تولید کنندگان بسیار مشکل و چالش برانگیز است. به طور کلی حتی با استخدام نیروهای بیشتر هم هزینه و خطرات بیشتری وجود دارد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این نوع جابجایی ها را با انواع جرثقیل های دروازه ای، بازویی و نیم دروازه ای انجام می دهند. توجه داشته باشید که این روزها سایت های مختلفی جهت عرضه جرثقیل های بازویی و دروازه ای وجود دارند.

اما شما باید به دنبال سایت های معتبر باشید که عرضه کننده جرثقیل های با کیفیت باشند. طراحی این ابزارها در مجموعه پل صنعت فلز با کیفیت بسیار بالا انجام شده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتری وارد سایت این مجموعه شوید و با کارشناسان آنها ارتباط برقرار کنید.

انتهای پیام/ ر

نظر شما