شناسهٔ خبر: 54283571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کارشناس مسایل مذهبی بیان کرد؛

عفو و بخشش یکی از مهمترین ویژگی های امام صادق علیه‌السلام است

ویژه برنامه شهادت مظلومانه حضرت امام صادق علیه السلام در حسینیه حضرت رقیه سلام الله علیها وردنجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی با تسلیت شهادت ششمین امام شیعیان گفت: عفو و بخشش یکی از مهمترین ویژگی های امام صادق علیه‌السلام است.

وی به بیان بخشی از فضایل آن امام همام اشاره کرد و ادامه داد: سیره زندگی حضرت امام صادق علیه السلام باید اولویت زندگی ما باشد و ما باید به عنوان یک پیرو مکتب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام جامه عمل بپوشانیم.

 کارشناس مسایل مذهبی به فعالیت‌های علمی حضرت امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افرود: در دوران امامت آن حضرت به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف درگرفت، این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده‌گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: مردم در مسجد از او سؤالات فقهی‌شان را می‌پرسیدند و حضرت امام صادق علیه السلام با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ فقه، کلام و ... بیان فرمودند، دانش و فقه آن امام همام دنیا را پر کرده بود در همه مخافل و مجالس از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام حدیث نقل می‌کردند.

نظر شما