شناسهٔ خبر: 54283201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد؛

بازبینی پرونده‌های محکومان امنیتی در البرز

البرز - رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازبینی پرونده‌های امنیتی گفت: گروهی بدین منظور در دادگستری کل استان تشکیل و تمامی پرونده‌های مربوطه بازبینی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون قضائی رئیس کل در نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام دادگستری کل استان و تعدادی از قضات و مدیران قضائی استان با حضور در یکی از ندامتگاه‌های استان با متهمان و محکومان امنیتی ملاقات کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه این بازدید مختص زندانیان امنیتی بود، گفت: در این بازدید به صورت مستقیم با این دسته از زندانیان، شامل متهمان و محکومان دیدار و گفتگو شد و مشکلات و موضوعات اعلامی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازدید پس از استماع صحبت‌ها و مشکلات این زندانیان، دستورات قضائی مبنی بر بررسی پرونده ۴ نفر در کمیسیون عفو، همچنین برای چند نفر دیگر نیز اعطای مرخصی پایان حبس، اعطای آزادی مشروط و ادامه تحمل محکومیت در زندان باز صادر شد.

فاضلی هریکندی به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازبینی پرونده‌های امنیتی در سال گذشته اشاره کرد و متذکر شد: کارگروهی بدین منظور در دادگستری کل استان تشکیل و تمامی پرونده‌های مربوطه بازبینی شد و تعدادی از این محکومان با اعمال نهادهای ارفاقی از زندان آزاد و یا مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه و با لحاظ رأفت اسلامی و پس از بازبینی پرونده‌ها، ۱۲ محکوم با صدور قرار تعلیق اجرای مدت باقی مانده حبس آزاد شدند و برای ۲ نفر مرخصی پایان حبس، ۱۸ نفر آزادی مشروط و ۱۲ نفر پیشنهاد عفو صورت گرفت.

نظر شما