شناسهٔ خبر: 54283068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نویسنده کتاب «هم مسیر»:

نوشتن کتاب برایم همانند یک تراپی بود

سمیه درازی

نویسنده کتاب «هم مسیر» گفت: من نیاز به نوشتن داشتم و باید با نوشتن زندگی خودم را معنا کرده و درباره خودم می‌نوشتم و نوشتن کتاب «هم مسیر» برایم همانند یک تراپی بود.

صاحب‌خبر -

دیدن دنیا از دریچه نگاه زنان نه فقط زیبا که لازم است به یقین بدون قلم زنانه، دنیای کتاب‌ها حتما چیزی کم خواهند داشت. فاطمه ناصحی نیز از زنانی است کتابش را با معنی بخشیدن به زندگی روزمره و باور به توانمندی انسانها در ایجاد تغییر در سبک زندگی به قلم در آورده است.

کتاب "هم مسیر " نوشته این نویسنده روایتی از تجربیات زندگی وسفرهای نویسنده است که با رویکرد اتوبیوگرافی نوشته شده و خواننده را در سفر درونی نویسنده،  همراه کرده و او را در ماجراهای کتاب با خودهم مسیر میکند..

فاطمه ناصحی نویسنده کتاب "هم مسیر "در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تجربیات نوشتن "هم مسیر " تشریح کرد:  سفر نسبتاً طولانی به سوئد و فرصتی که در آنجا باعث سفر به درونم شد تا راجع به خودم بنویسم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علت انتخاب این اسم برای کتابش چه بود، تصریح کرد: دلیلش این است که من یک زن هستم ولی در درونم هزاران و میلیون‌ها زن وجود دارد، اینکه من دوران کودکی‌ام و نوجوانی‌ام را مانند هزاران زن دیگر سپری کرده‌ام، مادر و تجربه مادری‌ام و دوران اجتماعی زندگی‌ام نیز شبیه هزاران زن دیگر است، در واقع تجربه‌های مشترک زیادی را با زنان دیگر دارم و بازخوردی که از خواننده‌ها از خواندن کتابم می‌گیرم همین را می‌گویند و به اذعان خوانندگان آنها در لابه‌لای نوشته‌هایم خودشان را می‌بینند.

این نویسنده اضافه کرد: هم مسیر فقط همراهی و هم مسیری من با زنان نیست و تجربه‌های مشترک نیز ممکن است با مردها هم داشته باشم که در جای‌جای تجربه‌های زندگی و کتاب (مثلاً در فصل صلح) جایی که برای مهاجرت تصمیم می‌گیرم آن لحظه‌ای که برای گرفتن این تصمیم بسیار غمگین هستم، شاید هزاران نفر و مرد همان تجربه را داشته باشند.

ناصحی افزود: در تمام مدت تدریسم در دانشگاه معتقد بودم که به هرآنچه که نیاز داریم در مدارس و دانشگاه‌ها به ما نمی‌آموزند و این تفکر برایم انگیزه‌ای جهت نوشتن شد تا به رؤیای نوشتن خود بپردازم.

نوشتن کتاب برایم همانند یک تراپی بود

این نویسنده بیان کرد: دانشجویانی زیادی داشتم که حین تدریس با آنها آشنا شده بودم و در سمن‌ها فعالیت می‌کردند و خلاهایی که آنها داشتند را از نزدیک دیده و با آنها آشنا شده بودم اما اینکه آنها یک مدرس را به‌عنوان الگو و همه‌چیزتمام می‌دیدند درحالی‌که من کاستی‌هایی در خود می‌دیدم و در من واقع دو چهره داشتم؛ چهره‌ای که بیرون و در دانشگاه من را با آن می‌شناختند و چهره‌ای در تنهایی خودم.

وی با بیان اینکه نیاز داشتم این چهره دیگرم را نیز به دانشجویان و جامعه نشان دهم، گفت: در واقع اقدام به نوشتن از مدت‌ها قبل در وجود من علنی شده بود به‌طوری‌که باور دانشجویان و اطرافیانم من را در این مسیر مصمم کرد تا از زندگی خود بنویسم .

یادآور می‌شود فاطمه ناصحی متولد ۱۳۵۲ در شهرستان خوی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در رشته محیط‌زیست است.

انتهای پیام

نظر شما