شناسهٔ خبر: 54283063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی اصولگرا:

زمان رشد مطالبه‌گری‌های مجلس از دولت فرا رسیده است

زهره شجاع

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت: نمایندگان تا به حال آن فرصتی را که دولت لازم داشت تا به امور مسلط شود، به آن داده‌اند و اکنون زمان آن است که مطالبه‌گری مجلس از دولت بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

سید جواد رضویان راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهم اقدامات مجلس یازدهم در سال دوم اظهار کرد: تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین اقدامات مجلس یازدهم در اجلاسیه دوم بود. این قانون جلوی بسیاری از رانت‌خواری‌ها را می‌گیرد و در رونق تولید و کسب‌وکارها موثر خواهد بود.

وی افزود: همچنین تصویب کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه نیز از دیگر اقدامات شاخص این مجلس بود که اخیرا صورت گرفت و باعث خواهد شد مردم از آرای نمایندگانی که با رای آنان به مجلس راه یافته‌اند، مطلع شوند. موضوع شفافیت در مجالس قبلی هم مطرح بود اما نهایتا در این مجلس به سرانجام رسید. به طور کلی به نظر من مجلس یازدهم نسبت به مجالس قبلی توانسته‌ گام‌های اساسی‌تری بردارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تقویت بعد نظارتی مجلس هستیم، عنوان کرد: هم‌اکنون مطالبه‌گری نمایندگان از سایر قوا و نهادها نسبت به اجرای مصوبات مجلس بیشتر شده است. وقتی به مذاکرات مجلس و خبرهای منتشر شده از جلسات سران سه قوه توجه می‌کنیم، می‌بینیم حضور وزرا در کمیسیون‌ها برای پاسخگویی بسیار افزایش یافته است. در واقع هرچند مجلس در تلاش است به دولت کمک کند و با آن همگرایی داشته باشد اما از وظیفه نظارتی خود هم غافل نشده است.

رضویان ادامه داد: دولت هنوز نتوانسته در برخی از مناصب مدیران را تغییر دهد و همین باعث روند کند امور شده است. مجلس هم نسبت به این مساله انتقاد دارد. در هر صورت با توجه به اینکه در اواخر سال آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم و نمایندگان هم می‌خواهند در دور بعد مجددا از مردم رای بگیرند، لذا حتما نوع برخورد نمایندگان با دولت متفاوت‌تر خواهد شد و بیش از پیش پیگیر حل مشکلات مردم از دولت می‌شوند.  

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها از طرف دولت بیان کرد: طبق نظر کارشناسان چند نرخی بودن ارز سم مهلکی برای اقتصاد کشور بود و دولت توانست به پشتوانه مصوبات مجلس در قانون بودجه این سم را از اقتصاد کشور حذف کند اما اگر دولت در اجرای این طرح نظرات کارشناسی مجلس را لحاظ می‌کرد، شاهد برخی از نارضایتی‌های مردم نبودیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین وعده نمایندگان مجلس یازدهم در زمان روی کار آمدن، بهبود معیشت مردم بود، گفت: برای عمل به این وعده نمایندگان باید زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کردند اما گرفتار برخی روزمرگی‌ها شده‌اند. من به عنوان یک فعال سیاسی که در زمان انتخابات از این نمایندگان حمایت می‌کردم، اکنون انتقاداتی را نسبت به عملکرد آنان دارم و معتقدم به برخی از حواشی پرداخته‌اند که همین موضوع باعث شد از اصل کار فاصله بگیرند. امیدواریم در این ۲ سال باقی مانده نمایندگان برخی از رویه‌های خویش را اصلاح کنند.

انتهای پیام

نظر شما