شناسهٔ خبر: 54282923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

۲۱۰۰ پروژه ورزشی دانش‌آموزی در کشور احداث می‌شود

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح شهید سلیمانی ۲۱۰۰ پروژه ورزشی دانش‌آموزی در سراسر کشور احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد جعفری در کارگاه توجبهی طرح شهید سلیمانی در جمع مدیران و معاونان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر گفت: به استناد اسناد بالا دستی شامل سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رییسی و برنامه درس ملی، تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی و فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت، در راستای تربیت تمام ساحتی و شرکت‌جویی در فعالیت‌های ورزشی و حرکتی، سلامت محور و شادی‌آفرین طراحی، تدوین و اجرا شوند.

او می‌گوید: در حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی چهار استراتژی توسعه کیفی برنامه درس تربیت بدنی، توسعه مشارکت والدین و دانش‌آموزان در فعالیت مکمل، توانمندسازی منابع انسانی و استانداردسازی اماکن ورزشی طراحی شده است.

جعفری تاکید کرد که مدیران مدارس مهمترین حلقه استراتژیک و راهبردی در اجرای سیاست‌های ستادی برای تحقق تربیت تمام ساحتی هستند.

وی عنوان کرد که در حالی که باید سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی یک متر مربع باشد، اما اکنون این سرانه ۳۴ صدم مترمربع است.

جعفری گفت: استان بوشهر با سرانه  ۷۸ صدم مترمربع، بیشترین سرانه ورزشی دانش‌آموزی در کشور دارد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: ۵۳۵۶ فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای شامل زمین چمن مصنوعی و طبیعی، استخر، پیست دو و میدانی، سالن‌های سرپوشیده و کلاس‌های درس تربیت بدنی در کشور وجود دارد.

او اعلام کرد که ۱۸۱ پروژه ورزشی دانش‌آموزی نیمه تمام از محل اعتبارات ملی شامل ۹۹ استخر، ۷۳  سالن ورزشی سرپوشیده و ۹ خوابگاه ورزشی و پیست و دووومیدانی در سراسر کشور وجود دارد که ۵ پروزه نیمه تمام در استان بوشهر قرار دارد.

جعفری گفت: از محل اعتبارات استانی ۲۷۰ پروژه نیمه تمام  شامل ۷۷ استخر، ۱۷۰ سالن ورزشی سرپوشیده، ۲۳ خوابگاه ورزشی و پیست و دووومیدانی در کشور وجود دارد که ۲ پروزه نیمه تمام در استان بوشهر قرار دارد.

او می‌گوید: در طرح شهید سلیمانی 2100 پروژه ورزشی شامل سالن ورزشی، چمن مصنوعی، زمین ساحلی و کلاس درس تربیت بدنی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در کشور اجرا می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در استان بوشهر هشت سالن ورزشی، ۳۶ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ کلاس درس تربیت‌بدنی ساخته می‌شود که با احداث این پروژه‌ها، ۳۶ درصد به فضاهای ورزشی دانش آموزی استان بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: احداث بیش از ۵۰ پروژه ورزشی دانش‌آموزی در یک سال تحصیلی در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه است.

 موحدی بیان کرد که سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج سازندگی استان و بنیاد علوی در خصوص تامین مالی آورده استانی و  احداث پروژه‌ها مشارکت می‌کنند.

او با دعوت از خیران برای همکاری در این طرح، تاکید کرد: برای اتمام این پروژه‌های ورزشی، مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ضروری است.

 

نظر شما