شناسهٔ خبر: 54281954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

چاپ دوم زیارت جامعه کبیره با ترجمه سیدمهدی شجاعی

زیارت جامعه کبیره با ترجمه سیدمهدی شجاعی در هشتاد صفحه نیم وزیری از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،‌  زیارت شریف جامعه کبیره، کتابی است که انتشارات کتاب نیستان به تازگی آن را با ترجمه سیدمهدی شجاعی منتشر کرده است.

زیارت جامعه کبیره که از زبان حضرت امام علی النقی (ع) روایت شده است، در پاسخ به خواسته یکی از شیعیان وی بیان شده و با وجود شیوه روایی خطابی و گفتاری بیانگر جایگاه امامت در تشیع است.

در نقل‌های متعدد درباره این زیارت گفته شده است که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن در زیبایی‌های خاص ادبی‌اش نهفته شده که منسوب به امام هادی (ع) است.

این زیارت از سوی دیگر، دستورالعملی برای آشنا کردن شیعیان با آداب سخن گفتن و ارتباط با امام است که نخست با سلام و درود شروع می‌شود و برشمردن مناقب و اوصاف را با خود به همراه می‌آورد. از سوی دیگر تشریح رابطه امامان با خداوند و جایگاه خدا در نظر امامان شیعه، از دیگر نکات کلیدی به بیان شده در متن این زیارت‌نامه است که در آن تصریح شده است حق به معنای واقعی همواره همراه امامان بوده است و هرگز از آنان جداشدنی نیست.

زیارت جامعه کبیره در هشتاد صفحه نیم وزیری به چاپ دوم رسید. حس شاعرانه شجاعی در ترجمه این متن در کنار بیان شاعرانه او در بازخوانی این زیارت و ترجمه‌اش از این کتاب اثری زیبا و دلچسب فراهم آورده که بدون شک حتی برای آنانی که تا به حال با این متن برخورد نداشته‌اند نیز خواندنی و جذاب خواهد بود.

نظر شما