شناسهٔ خبر: 54280890 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا| شب انتقام فرا رسید/ موعد جاودانگی کلوپ یا آنچلوتی؟

فاتح این فصل لیگ قهرمانان اروپا امشب در جدال تیم‌های لیورپول و رئال مادرید مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، زمان رویارویی مدعیان اصلی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ فرا رسید و ساعت ۲۳:۳۰ امشب تیم‌های لیورپول و رئال مادرید در ورزشگاه استاددو فرانس به مصاف هم خواهند رفت. این جدال مهیج تکرار فینال ۲۰۱۸ در کیف است که لوس بلانکوس (لقب رئال مادرید) با گل‌های کریم بنزما و گرت بیل با نتیجه ۳ بر یک لیورپول را شکست داد.

مشکلات مصدومیت تیم یورگن کلوپ با لنگ زدن تیاگو آلکانتارا در پیروزی مقابل ولورهمپتون در آخرین بازی فصل لیگ برتر عمیق‌تر شد. تیاگو با مشکل آشیل دست و پنجه نرم می‌کند، و او در مسابقه با زمان روبرو شده که مانعی برای نمایش او در پاریس است. فابینیو از زمان پیروزی برابر استون ویلا در ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) به دلیل مشکل همسترینگ از میادین دور بود، اما به تمرینات بازگشته و قرار است در دسترس باشد. در همین حال، ویرجیل فن دایک از فینال جام حذفی دور از میادین بوده و به ترکیب اصلی بازخواهد گشت.

در مورد رئال مادرید، کارلو آنچلوتی یک تیم کاملا مناسب برای انتخاب دارد. داوید آلابا قرار است بازگردد و در کنار ادر میلیتائو در قلب دفاع شروع کند. این مهره کلیدی اتریشی از بازی رفت نیمه‌نهایی مقابل منچسترسیتی به دلیل خستگی عضلانی بازی نکرده است. سرمربی ایتالیایی گرت بیل را برای جایگزینی روی نیمکت خواهد داشت و بازیکن ولزی نیز چشم به یک بازی به‌یادماندنی مشابه در فینال ۲۰۱۸ خواهد داشت. آن شب، بیل از روی نیمکت آمد تا با دو گل تفاوت را ایجاد کند، اولین ضربه از بالای سر حیرت انگیز بود.

بیشتر بخوانید:

رئال مادرید بیش از هر تیم دیگری جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر برده و در مجموع ۱۳ جام اروپایی را به دست آورده که هفت جام در دوره لیگ قهرمانان اروپا کسب شده است. در همین حال، لیورپول ۶ قهرمانی داشته که دو قهرمانی پس از تغییر فرمت مجدد در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ و چهار جام در جام باشگاه‌های اروپا آمده است. با نگاهی به همه باشگاه‌ها، میلان با ۷ جام و بایرن مونیخ نیز با ۶ جام در زمره موفق‌ترین باشگاه‌ها بوده‌اند، در حالی که هیچ باشگاه دیگری بیش از ۵ قهرمانی ندارد.

رئال مادرید از ۱۶ فینال ۱۳ برد و لیورپول از ۹ فینال ۶ پیروزی به دست آورده‌اند. همچنین در هشت تقابلی که دو تیم با یکدیگر داشته‌اند سهم نماینده اسپانیا ۴ پیروزی بوده، تیم انگلیسی سه بار برنده شده و یک بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

پیش‌بینی ترکیب احتمالی فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا:

لیورپول (۳-۳-۴): آلیسون بکر; ترنت الکساندر-آرنولد، ابراهیم کوناته، ویرجیل ون دایک، اندی رابرتسون؛ جردن هندرسون، فابینیو، نبی کیتا؛ محمد صلاح، سادیو مانه، لوئیز دیاز.

رئال مادرید (۳-۳-۴): تیبو کورتوا; دنی کارواخال، ادر میلیتائو، دیوید آلابا، فرلاند مندی؛ تونی کروس، کاسمیرو، لوکا مودریچ؛ فده والورده، کریم بنزما، وینیسیوس جونیور.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

نظر شما