شناسهٔ خبر: 54280252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش مسئولان یزد برای برپایی مراسم باشکوه پیاده روی اربعین

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد گفت: کمیته‌های ۱۷ گانه برای برگزاری مراسم باشکوه پیاده روی اربعین در استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

 احمد گنجی گفت: پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است و ستاد اربعین حسینی (ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبود‌ها برای برپایی مراسم باشکوه در شهرستان‌های استان شکل گرفته است. 

او می گوید:  امسال با پیگیری‌هایی که انجام شده، ستاد مرکزی اربعین، دستورالعمل‌های مربوطه را به استان یزد ابلاغ کرده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: دستورالعمل‌های برش شهرستانی تهیه و به ستاد‌های اربعین ارسال شد و نهایتا در شهرستان‌ها ۶ کمیته برنامه ریزی شده و زیر نظر ستاد اربعین شهرستان فعالیت خواهند کرد.

این موضوع را گنجی در اولین جلسه ستاد اربعین شهرستان یزد مطرح کرد.

گنجی گفت: مهم‌ترین مبحث این نشست ها، تامین امنیت و انتظامات مراسم است تا ضمن برگزاری مراسم باشکوه و با به حداقل رساندن ضعف‌ها و نارسایی‌ها، رضایتمندی مردم خوب شریف یزد را به همراه داشته باشد.

سید محمدرضا مدرسی سرپرست فرمانداری یزد گفت: پیاده روی اربعین اقتدار با شکوه شیعیان در سطح بین المللی است و خدمت به زائران امام حسین (ع) برای ما یک افتخار است.

او می گوید: لازم است برای پوشش کامل نیاز‌های حمل و نقل زائران در بازگشت از مراسم اربعین از ظرفیت‌های حمل و نقل سایر استان‌ها که زائر کمتری داشته و ظرفیت‌های بلااستفاده دارند، بهره لازم را ببریم تا در این بخش از مراسم هم زائران با مشکلات کمتری مواجه باشند.

 سرپرست فرمانداری یزد گفت: با توجه به دسیسه‌های معاند و برخی افراد در بهره گیری از برنامه‌های ضدفرهنگی برای نیل به مقاصد شوم خود، مسئولان باید به بخش فرهنگی این مراسم نیز توجه کافی داشته باشند و خلاء‌های موجود در طی مراسم را با برنامه‌ها و حرکت‌های مناسب فرهنگی پوشش دهند.

نظر شما