شناسهٔ خبر: 54278776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

المیادین خبر داد؛

ارسال تجهیزات نظامی برای تقویت حضور روسیه در شمال سوریه

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود از اقدام روسیه در ارسال تجهیزات نظامی کمکی به پایگاه خود در فرودگاه القامشلی در شمال سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود از اقدام روسیه در ارسال تجهیزات نظامی کمکی برای نیروهای خود در فرودگاه القامشلی در شمال سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، این منابع از بالگرد و هواپیماهای نظامی به عنوان این تجهیزات کمکی یاد کردند.

منابع مذکور افزودند که تجهیزات کمکی در چارچوب طرح روسیه برای تقویت حضور نظامی در شمال شرقی سوریه ارسال شده اند.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در گفتگو با شبکه روسیا الیوم گفته بود: نیروهای روسیه در سوریه باقی خواهند ماند چرا که به درخواست دولت مشروع این کشور در آنجا حضور دارند.

لاوروف افزود: ما به درخواست رئیس جمهور و دولت مشروع جمهوری عربی سوریه در آنجا حضور داریم و حضور ما بر اساس پایبندی کامل به مفاد مندرج در منشور سازمان ملل صورت می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما ماموریت‌هایی را که از سوی شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۲۲۵۴ تعیین شده انجام می‌دهیم و در آینده هم به این خط پایبند خواهیم بود.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه بدون اشاره به اقدام ارتش کشورش در نقض منشور ملل متحد اعلام کرد: عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه در عمق ۳۰ کیلومتری ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکیه در پیامی کوتاه در این خصوص بی اشاره به نقض حاکمیت یک کشور مستقل، بر خواسته آنکارا در این راستا به بهانه مبارزه با تروریسم تأکید کرد!

این در حالیست که «اردوغان» روز دوشنبه گفته بود که آنکارا قصد دارد یک منطقه امنیتی در نزدیکی مرزهای جنوبی خود به عمق ۳۰ کیلومتر ایجاد کند!

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

نظر شما