شناسهٔ خبر: 54278681 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حسین‌زاده، نبوغ فرهاد مجیدی در استقلال

محمدامین شهسواری

یک پیشکسوت استان کرمان معتقد است که باید باشگاه‌های این استان برنامه‌ای برای حضور بازیکنان بومی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، استقلال و مس رفسنجان سه شنبه شب در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر استقلال در رفسنجان به پایان رسید.

علی حاج اکبری، بازیکن کرمانی اسبق استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد شاگردان فرهاد مجیدی در این دیدار اظهار کرد: استقلال در این فصل مهره‌های خوبی جذب کرد و توانست نقاط ضعف سال قبلش را پوشش دهد. مهم‌ترین دلیل موفقیت استقلال، رسیدن به خودباوری و پیدا کردن شخصیت بردن بود. از آن طرف بازیکنان خارجی خوبی گرفت که به تیم کمک کردند تا به قهرمانی برسد.

او افزود: قبل از این بازی شخصا فکر می‌کردم باتوجه به قطعی شدن قهرمانی استقلال، این تیم از نظر انگیزه‌ای به مشکل بخورد. استقلال برای نباختن می‌جنگید اما مس چیزی برای از دست دادن نداشت. با این حال استقلال خیلی بازی خوب و حساب شده‌ای انجام داد. در این بازی نباید از ارزش‌های حسین‌زاده گذشت. او واقعا بازیکن بزرگی است.

این بازیکن اسبق استقلال در تمجید از حسین‌زاده گفت: جای تعجب است که چرا در تیم‌ملی به حسین‌زاده بیشتر بها داده نشده است. علاوه بر این، جذب حسین‌زاده نبوغ فرهاد مجیدی را نشان داده که چه خوب او را شناخت. حسین‌زاده خیلی مطرح نبود اما فرهاد مجیدی این بازیکن را جذب کرد. در طرف مقابل البته جذب قاسمی‌نژاد اشتباه بود و من مخالف بودم چرا که بازیکن ۳۲ ساله دیگر انگیزه ندارد. بازیکن جوان با انگیزه مطرح شدن به استقلال و پرسپولیس می‌آید اما این موضوع درباره بازیکنی به سن و سال قاسمی‌نژاد صدق نمی‌کند.

حاج‌ اکبری درباره عملکرد مس مقابل استقلال بیان کرد: من فکر می‌کردم مس رفسنجان بهتر بازی کند چون هفته قبل هم ۲ بر صفر صنعت نفت را شکست داده بودند و روحیه خوبی داشتند اما واقعا استقلال نشان داد که تیمی بوده که حقش قهرمانی این فصل است.

او در پاسخ به این سوال که چرا استقلال در هفته‌های پایانی نمایش بهتری از خود نشان داده است، توضیح داد: به این دلیل که استقلال به معنای واقعی هفته به هفته بهتر شده است. زمانی که استقلال یک، هیچ می‌برد خیلی‌ها می‌گفتند که تیم خوب بازی نمی‌کند ولی من همیشه حرفم این بود که تیم برنامه دارد. خوب دفاع کردن هم یکی از تاکتیک‌های فوتبال است. این اواخر تیم به خود باوری رسید و در کنار بردهایی که داشت، فوتبال زیبایی به نمایش گذاشت.

این پیشکسوت فوتبال کرمان در آستانه پایان لیگ بیست و یکم درباره عملکرد تیم‌های استان کرمان در این رقابت‌ها اظهار کرد: تیم‌های صنعتی هیچ مشکل مالی‌ای نداشتند خصوصا گل‌گهر با آن عظمتی که می‌تواند یک کشور را اداره کند. آقای سعد محمدی، مدیرعامل سابق شرکت ملی مس خدمت بزرگی به فوتبال کرمان کرد و همیشه دیدگاه خوبی داشت  دست مسئولان ورزشی را باز گذاشت.

حاج‌اکبری ادامه داد: گل‌گهر اگر حواشی‌ای که برایش ایجاد شد، نبود، می‌توانست شرایط بهتری در جدول رده‌بندی داشته باشد. آن اتفاق تاثیر زیادی روی شرایط روحی و روانی بازیکنان این تیم داشت چرا که دیدند امتیازاتی که برایش زحمت کشیده بودند، از گل‌گهر کم شد. اگر هفت امتیاز از گل‌گهر کسر نمی‌شد و شرایط روحی و روانی تیم افت نمی‌کرد، گل‌گهر برای دومی یا سومی می‌جنگید. مس دست بازتری نسبت به گل‌گهر داشت و هر بازیکنی می‌خواست، گرفت. به همین دلیل، توقع ما این بود که نتیجه بهتری بگیرد چون هر بازیکنی را می‌خواستند، جذب کردند.

او در پایان درباره کمرنگ شدن حضور بازیکنان بومی در گل‌گهر و مس و تمرین کردن این دو تیم در تهران، گفت: خدا رحمت کند وقتی ناصر خان در کرمان بود، من را دید و کشف کرد. ناصرخان با بازیکنان بومی، شهرداری رکمان را مطرح کرد و من را هم به فوتبال کشور نشان داد. مردم وقتی بازیکن بومی شهرشان را ببینند، حس بهتری دارند و آن تیم ارزش بیشتری برایشان پیدا می‌کند.

پیشکسوت فوتبال کرمان افزود: می‌گویند باید مثل فوتبال مدرن عمل کنیم و بازیکنان غیربومی استفاده کنیم. یک اشتباه بزرگ است که ما خودمان را با فوتبال اروپا مقایسه می‌کنیم. آن‌ها همه چیزشان درست است. این که برای ایجاد نشدن حرف و حدیث، بازیکن بومی جذب نشود به بهانه‌ای تبدیل شده تا بازیکنان غیربومی به باشگاه‌ها بیایند.

حاج‌اکبری بیان کرد: الان اسم مس رفسنجان روی تیم است ولی تهران حضور دارد و هیچ بازیکن بومی در این تیم نیست، چون که بهانه حرفه‌ای بودن فوتبال را دارند. این باعث از دست رفتن ارزش تیم برای مردم رفسنجان می‌شود. البته شرایط در گل‌گهر کمی متفاوت است چرا که قلعه‌نویی تجربه مربی‌گری در کرمان را داشت و به همین دلیل از بازیکن بومی در تیمش استفاده کرد. قلعه‌نویی به همین دلیل در سیرجان محبوب است.

او توضیح داد: فکر می‌کنم در رفسنجان مقصر مدیران باشگاه هستند که نمی‌خواهند بازیکن بومی در تیم باشد. مردم رفسنجان همه همدیگر را می‌شناسند و اگر بازیکن بومی در تیم باشد، تیم ارزش بیشتری برایشان دارد. در حال حاضر مردم تیم را از خودشان دورتر می‌بینند. در چنین شرایطی مدیران می‌توانند برنامه‌ای برای حضور بازیکنان بومی در تیم‌شان داشته باشند اما اگر دست مربی را باز بگذارند، مربی به خاطر دردسر کمتر به سراغ بازیکنان غیربومی می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما