شناسهٔ خبر: 54278491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عصر جمعه

بلینکن بر انجام تحقیقات درباره ترور شهید ابوعاقله تاکید کرد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با همتای اسرائیلی خود بر اهمیت انجام تحقیقات درباره ترور شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت امور خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی اعلام  کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز با یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل بر اهمیت انجام تحقیقات در مورد مرگ شیرین ابو عاقله شهروند فلسطینی-آمریکایی تأکید کرد.

 

بر اساس این بیانیه وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تداوم ادعاهای خود و هراس از نفوذ منطقه ای ایران مدعی شدند طرفین درباره تلاش‌های مشترک برای رویارویی با چالش‌های جهانی از جمله چالش‌های نشات گرفته  از ایران گفتگو کردند.

بلینکن بر تعهد ثابت دولت آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی  و حمایت واشنگتن از راه حل دو کشوری تاکید و بر اهمیت تلاش برای حفظ آرامش گفتگو کرد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخواست واشنگتن برای انجام تحقیقات شفاف، بیطرفانه و کامل در مورد ترور شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را تکرار کرده بود.

به گزارش ایرنا، شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما