شناسهٔ خبر: 54278371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش آمریکا به تصویب قانون منع عادی سازی روابط با اسرائیل درعراق

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که واشنگتن به شدت از تصویب قانون جرم شمردن عادی سازی روابط با اسرائیل در پارلمان عراق ناخرسند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به اقدام اخیر پارلمان عراق در تصویب قانون جرم شمردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما به شدت از تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل ناخرسندیم و آن را با اقدام همسایگان عراق در ایجاد پل ارتباطی با اسرائیل مغایر می‌دانیم.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین افزود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بر اهمیت تکمیل تحقیقات درباره ترور شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که اخیراً در تیراندازی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، تاکید کرد.

گفتنی است، روز گذشته نمایندگان پارلمان عراق با اکثریت آرا قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کردند. نمایندگان عراقی پس از تصویب قانون مذکور اقدام به سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی کردند.

این واکنش‌ها از سوی اسرائیل و هم پیمانان این رژیم در اروپا و آمریکا در حالی است که مردم عراق بارها با برگزاری راهپیمایی‌های متعدد در پایتخت این کشور و دیگر شهرها حمایت علنی خود را از مقامات کشورشان برای برخورد با اقدامات رژیم صهیونیستی در عراق اعلام کرده بودند.

گفتنی است که پیش از این پهپادها و نیروهای جاسوسی رژیم صهیونیستی پس از هدف قرار دادن اهدافی در عراق علیه مقاومت این کشور که پیوسته در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت کرده، به طور تلویحی از اقدامات غیرقانونی خود دفاع کرده بودند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

نظر شما